בכנסת זוכרים את בתי הכנסת שנחרבו

פינת הנצחה לבתי הכנסת שחרבו בגוש קטיף, נחנכה היום (רביעי) במשכן הכנסת.

בבית הכנסת שבמשכן הוצב גל-עד, שריד עשוי שיש, שהיה חלק מארון הקודש בבית הכנסת של היישוב עצמונה. השריד הובא למשכן ע"י חבר הכנסת כלפה, שהיה ממקימי ובוני בית הכנסת בעצמונה, ונצר את השריד ההיסטורי לאחר הפינוי מגוש קטיף.

בטקס נכחו יושב ראש הכנסת ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין, חברי סיעת הבית היהודי ובראשם שר הכלכלה נפתלי בנט, השר אורי אריאל וסגן שר הדתות הרב אלי בן דהן.

יושב ראש הכנסת ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין שפעל להקמת פינת ההנצחה אמר בטקס, "בפרשת השבוע נקרא על הברכה והקללה, הברכה היא משהו מאוד טבעי והקללה היא 'אם לא תשמעו'. המצב הטבעי הוא שהאבן הזו הייתה צריכה להיות במקומה. אם היא כאן, כנראה שעשינו משהו לא נכון. היוזמה שלך, זבולון, מאפשרת לנו את הכיוון הזה של חזרה למצב הטבעי של הברכה שעוד תגיע".

ח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי), אמר "בזכירה סוד הגאולה, האירוע של עקירת יישובי גוש קטיף וחורבן בתי הכנסת לא נשכח, הוא עדיין פעור ומדמם בליבנו. אין ספק שהגל-עד שהנחנו פה יזכיר לכולנו כמו תמרור שבכוחו של הבית הזה לפעול כדי לתקן את המציאות ולשוב למקום שעזבנו".

עו"ד גלעד קורינאלדי, שליווה את המאבק למניעת הרס בתי הכנסת בידי צה"ל אמר "אבן מקיר תזעק, בימים של שכחה המעשה הסימבולי הזה של הקמת פינת זיכרון בכנסת חשוב לציבוריות הישראלית. גוש קטיף זה סיפור שאסור לשכוח, בתי הכנסת הם פס הקול של הקיום היהודי".