ממראות ההפגנה אתמול בבית שמש
ממראות ההפגנה אתמול בבית שמשפלאש 90

מסקר שערך השבוע מכון פאנלס פוליטיקס בקרב 500 תושבי בית שמש, המהווים מדגם מייצג, עולה כי עליזה בלוך תנצח את המועמד החרדי משה אבוטבול, ברוב של 52.8% לעומת 34% בלבד שיקבל אבוטבול.

בשבוע הבא צפוי להיערך סקר בתוך המחנה הציוני בבית שמש, כדי לבחון את מידת הפופולאריות של שני המועמדים המובילים - אלי כהן ועליזה בלוך.

על פי אמנה שהשניים חתומים עליה, המנצח בסקר הוא זה שיוביל את המחנה הציוני והמפסיד יסיר את מועמדותו. עם זאת, חילוקי דעות בין מטה בלוך למטה כהן, עשויים לבטל את הסקר ולהביא להתמודדות מורכבת יותר של כלל המועמדים.

במטה הבחירות של בלוך טענו הערב כי "אלי כהן בחר לפוצץ את ההבנות שגובשו לקראת הסקר שאמור להיערך בשבוע הבא לצורך בחירת מועמד המחנה הציוני".

"במהלך פגישה שנערכה בין אלי כהן ונציגת עליזה בלוך, עו"ד שגית דרעי, הציב כהן תנאים חדשים בניגוד להבנות מפורשות שכבר סוכמו, ובניגוד לכללים המקצועיים שחברת הסקרים עצמה הציבה. כאשר עו"ד דרעי סירבה להיענות לתכתיביו, קם אלי כהן ועזב את המקום בהפגנתיות", כך נמסר.


מנגד, במטה הבחירות של כהן מצרים על שבלוך שלחה נציגה ולא התייצבה בעצמה כדי לחתום על האמנה. עוד אומרים במטה כי בניגוד לטענות, כהן דווקא חתם על האמנה. "אלי כהן שניסה לשכנע את נציגת עליזה בלוך, שכאמור לא טרחה להגיע לפגישה, כי השינויים שהיא מבקשת הם בניגוד לאמנה נענה בסירוב מוחלט. לאחר שיח חירשים הודיע אלי כהן לנתן וציון כי הוא חותם על הסקר כפי שהם ביקשו והלך לפעילות הבחירות".


גורמים בסביבתה של בלוך אמרו לערוץ 7: "עצוב שאלו הטיעונים שמצאו. אנחנו מדברים על רגע היסטורי אחרון להחזיר את בית שמש לשפיות, ומצפים שמטה אלי כהן ינהג בבגרות הראויה".