צער בעלי חיים - אניברסאלי. ח"כ ליפמן
צער בעלי חיים - אניברסאלי. ח"כ ליפמןפלאש 90

חבר-הכנסת דב ליפמן נכח הבוקר (חמישי) בבקו"ם כנציג מפלגת "יש עתיד", כדי לקבל את פניהם של מחזור הגיוס החרדי הגדול ביותר בתולדותיה של מדינת ישראל.

ליפמן קיבל את פניהם של רבים מבין 400 הצעירים בכניסתם לבסיס, כשהוא מצטרף לחברי-כנסת נוספים מוועדת החוץ והביטחון, וכן לוועדה המיוחדת לדיון בהצעת-החוק בעניין השוויון בנטל.

ליפמן אמר, "כל-כך שמחתי להיפגש עם בכירים בצה"ל אשר הסבירו כיצד המסלול של הנח"ל החרדי עונה על הצרכים של צעירים חרדים בכל החזיתות, ובנוסף כיצד קיים צורך בצעירים הללו בצה"ל. שוחחנו על הצורך בתיקון של המידע המוטעה שמצוי ברחבי רחוב החרדי בנוגע לירידה במספר החרדים אשר מתגייסים לצה"ל בעקבות הצעת-החוק החדשה, בנוגע לכך שהצבא אינו זקוק לחיילים חרדים, ובנוגע לצרכים הדתיים שצה"ל אינו יכול לספקם".

חבר-הכנסת ליפמן הוצף ברגשות עזים כאשר הוא נכנס לחדר כדי לפגוש את המתגייסים הטריים וראה חדר מלא בצעירים חרדים- כיפות שחורות, ציציות ופאות, "אני כל-כך גאה בכם. למעשה, אני אפילו מקנא בכם. לא גויסתי לצה"ל כאשר אני עליתי ארצה לפני תשע שנים בשל גילי ובשל מספר ילדי. אתם זכיתם בהזדמנות לקיים מצוות באופן המלא ביותר וכן לשרת בצבא יהודי במדינה יהודית. אתם תוכלו להוות דוגמה לחרדים אחרים ויש לכם תפקיד חשוב כשגרירים בשביל הקהילה החרדית. שאלוקים ישמור עליכם ואנו כאן כדי לעזור לכם בכל מה שצריך".

שני חיילים ביקשו את פרטי הקשר של חבר-הכנסת ליפמן. המשפחות שלהם אינן תומכות בגיוסם. בתגובה הציע חבר-הכנסת ליפמן לארח אותם בביתו בשבתות ובחופשותיהם.