גבי אשכנזי
גבי אשכנזיפלאש 90
הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל במיל' גבי אשכנזי, הגיב הערב (חמישי) להחלטת היועץ המשפטי לממשלה להרחיב את החקירה בעניין פרשת הרפז ולהעבירה לידי משטרת ישראל.

אשכנזי הודה כי הוא שמח על הוראת היועץ המשפטי לממשלה והוסיף "אני בטוח שהחקירה תחשוף את האמת".

מוקדם יותר היום חלה התפתחות דרמטית בפרשת הרפז. היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטין, החליט להרחיב את החקירה הצבאית שנוהלה עד כה בפרשת הרפז, ולהטיל על משטרת ישראל להוביל מעתה את החקירה נגד המעורבים בפרשה.

זאת, בעקבות חומרים חדשים שנאספו בחקירת המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח), אשר הונחו בפני היועץ המשפטי לממשלה, ומשמעותם המשפטית נדונה בכובד ראש בישיבות בלשכתו.

החקירה, אפוא, תנוהל מעתה בידי משטרת ישראל, בסיוע ושיתוף מצ"ח.

כזכור, בחודש ינואר השנה הוחלט לפתוח חקירה פלילית בחשד לביצוע עבירה פלילית צבאית של "התנהגות שאינה הולמת", בגין מעשים שבוצעו בלשכת הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי. במסגרת זו נבחנה מעורבותם של אשכנזי, ועוזרו, אל"מ ארז וינר בפרשה. ביצוע החקירה הוטל על המשטרה הצבאית החוקרת.

החקירה לוותה על ידי הפרקליטות הצבאית תוך עדכון היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה.

לאחר בחינה מעמיקה של ממצאים שעלו עד כה בחקירת מצ"ח, לרבות אותם ממצאים חדשים כפי שצוין לעיל, בתום מספר ישיבות בלשכתו ולאחר שעיין בחוות הדעת שהונחו בפניו - הורה היום היועץ המשפטי לממשלה להרחיב את החקירה כאמור, בהובלת משטרת ישראל, וזאת לאחר שהשתכנע כי קיים יסוד סביר לחשדות ונוכח האינטרס הציבורי להגיע לחקר האמת בפרשה.

החלטות לגבי כיווני החקירה וגדריה העתידיים תתקבלנה בידי היועץ המשפטי לממשלה על פי התקדמות החקירה והממצאים שיאספו בידי משטרת ישראל ומצ"ח.

בנוגע להחלטה הסופית לגבי הגשת כתב אישום נגד בעז הרפז, בגין חלקו בפרשה זו, הרי שזו תעוכב בשלב זה עד להתקדמות החקירה. עם תום החקירה יוחלט אם יש מקום להגשת כתב אישום נגד מי מהמעורבים.