אזכרה במלאת שבע שנים למותו של סגן-אלוף עמנואל מורנו, בכיר סיירת מטכ"ל שנהרג במלחמת לבנון השנייה, התקיימה אחר הצהריים (חמישי) בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, בהשתתפות מפקדי צה"ל, אישי ציבור, משפחה וחברים.

יו"ר 'הבית היהודי', שר הכלכלה נפתלי בנט, שהיה חבר בצוות של מורנו, סיפר באזכרה על דרכם המשותפת ועל הערכים שלמד מחברו הקרוב שנהרג על קידוש השם.

"האור שלך והערכים שלך, עמנואל, מלווים אותי וחיים בי. התחושות שחלקתי איתי על אובדן המנהיגות ונפילתך הביאו אותי להיכנס אל החיים הציבוריים. אתה לימדת אותנו מהי אהבת ארץ ישראל והעם, ומהי התעקשות על אמת גם כשאינה פופולארית".

השר בנט התייחס לסוגיית שחרור המחבלים, "דמותך מלווה אותי בכל צעד שאני עושה, ואתה מזכיר לי מדי יום שאנחנו יכולים גם להילחם על הבית וגם להישאר נאמנים לתורת ישראל. ההחלטה על שחרור מחבלים רוצחים היא מנוגדת לכל הערכים שלימדו אותנו בצה"ל – ערכים שאומרים שאין פשרות בלחימה מול הטרור הרצחני".

יו"ר 'הבית היהודי' הוסיף כי "בימים אלה מוטל עלינו לגלות כוחות נפש חזקים מול המשברים ולעמוד עמידה איתנה מול גורמי חוץ שמבקשים מאיתנו להתכחש לערכים של ההיסטוריה היהודית ולקרוע ישובים".