שמעון גבסו
שמעון גבסופלאש 90

בראיון ליומן ערוץ 7 חוזר ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גבסו, על קביעתו לפיה אין צורך בהקמת בית ספר ערבי בעירו וכן כי כל עוד הוא בתפקיד לא יקום בית ספר שכזה.

את דבריו אומר גבסו בעקבות דרישתו הנוקבת של יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, חבר הכנסת עמרם מצנע, לפתוח בית ספר ערבי בנצרת עילית. "אין צורך בבית ספר שכזה ולא יקום בית ספר כזה כל עוד אני בתפקיד. גם המחוז במשרד החינוך מצדד בעמדה הזו, ומאז שפורסמו הדברים גם במשרד החינוך פורסם שעוד אין החלטה כזו ורק בודקים את הדברים. מדובר בסך הכול בדבריו של מצנע שהחליט שצריך בית ספר ערבי בנצרת עילית".

כשהוא נשאל מה עומד מאחורי קריאתו זו של מצנע קובע גבסו כי הסיבה היא שהוא "רוצה להיות נחמד לחברי הכנסת הערבים שהתגייסו כמו בצו שמונה לדיון בוועדה. אני לא חושש מכל חברי הכנסת הערבים. נצרת עילית היא עיר יהודית וכל עוד אני ראש עיר לא יקום בה בית ספר ערבי. יש פתרונות חלופיים".

גבסו מציין את הפתרונות עבור המיעוט שאינו יהודי בעירו בדמותם של בתי הספר המצויים בנצרת הערבית ובכפר עין מאהל הנמצא בעיבורה של נצרת עילית ומוקף כולו מכל עבריו בעיר היהודית. לדבריו מדובר בפתרונות שנמצאים במרחק של מאות מטרים עבור הערבים, אך אלה אינם מעוניינים לשלוח את ילדיהם לבתי ספר ממלכתיים ערבים אלא לבתי ספר פרטיים. "הבעיה העיקרית היא שהם רוצים ליצור פרובוקציה. זה מתחיל בבית ספר ואחר כך זה יהיה מסגד וכנסייה. צריך לעצור את זה כשזה קטן. אני אומר זאת בצורה ברורה – כל עוד אני ראש עיר אף אחד לא יוכל לכפות עלי לפתוח בית ספר".

באשר לחשש שהדברים יגיעו לפתחו של בית המשפט ועתירה לבג"ץ תחייב אותו לפתוח בית ספר שכזה בניגוד לרצונו, אומר גבסו כי במקרה כזה "נדע להתמודד. יש תקדימים. אני לא חושש. עמדתי מאוד ברורה ומאוד שקופה. מי שרוצה לגור בנצרת עילית שהיא עיר יהודית שייקח בחשבון שיצטרך להסיע את ילדיו או לנייד אותם לבית ספר במקום אחר".

גבסו מציין בדבריו כי בעירו מתגוררים כיום 17.9 אחוזים של מי שאינם יהודים אך אחוז זה צפוי לרדת לנוכח גל ההתיישבות המתחזק ומתעתד להתחזק בקרוב.

עוד מוסיף גבסו וקובע כי ועדת החינוך חסרת שיניים ולכן למעט הרעש שעשתה בניצוחו של היו"ר מצנע לא תהיה משמעות להחלטה. הוא מוסיף ומזכיר את עמדתו של השר אורי אריאל שהגיע אליו לנצרת עילית והבהיר כי "ממשלת ישראל לא תכפה מדיניות על שום ראש עיר".

ובאשר לשר החינוך מזכיר גבסו כי גם לו יש בוס, כלשונו, וזהו ראש הממשלה.