עו"ד דורון ברזילי
עו"ד דורון ברזיליפלאש 90

לשכת עורכי הדין בישראל בשיתוף פעולה עם רשות האכיפה והגביה, מרחיבה את סיועה לציבור הרחב בטיפול מול מוסדות ציבוריים שונים, במסגרת שירותי אימות החתימה על תצהירים. 

עד היום, שירותי אימות חתימה שניתנו לציבור עסקו באימות התצהירים הרלוונטיים ללשכות ההוצאה לפועל. מעתה, תינתן לאזרחים האפשרות לקבל אימות חתימה בידי עורך דין על תצהירים בנושאים הנוגעים למשרדי הרישוי, משרד הפנים, העיריות, הביטוח הלאומי ולמוסדות ציבוריים נוספים. עורכי הדין יאמתו חתימה על תצהירים שונים לרשויות שונות יעמדו לרשות הציבור בלשכות ההוצאה לפועל הפזורות ברחבי הארץ. 

לשכת עורכי הדין, בראשות עו"ד דורון ברזילי, הגיעה להסכמה עם ראש רשות האכיפה והגביה, דוד מדיוני, על הפעלת תכנית אימות חתימה בידי עורכי דין לפני כשנה. במסגרת ההסכמה שהושגה, רשות האכיפה והגביה החלה להקצות דלפקים וחדרים הממוקמים בלשכות ההוצאה לפועל, במסגרתם מבצעים עורכי הדין את אימות החתימה על התצהירים. היוזמה וההסכמות שהושגו הינם פרי עמלם של סגן ראש הלשכה עו"ד משה טייב ויו"ר ועדת ההוצאה לפועל הארצית, עו"ד ליאור שפירא.

פרויקט אימות חתימה בהוצאה לפועל יצא לדרך לאחר שלשכת עורכי הדין זיהתה צורך כפול: האחד, סיוע לחייבים בהוצאה לפועל אשר מבקשים להגיש בקשות שונות אליהם נדרש לצרף תצהיר עם חתימה המאומתת בידי עורך דין, והשני, הרצון לסייע בפרנסתם של עורכי דין, ובעיקר הצעירים שבהם. 

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי ציין כי "שיתוף פעולה זה עם הרשות לאכיפה ולגביה, מממש את אחת מהמטרות המרכזיות שהצבתי בקדנציה זו, והוא הצורך לדאוג למאות ולאלפי עורכי הדין הצעירים, המתקשים למצוא פרנסה נאותה". עוד הוסיף ראש הלשכה: "פרויקט מבורך זה, משיג שתי מטרות האחת, שילובם של ציבור עורכי הדין הצעירים בעבודה במקצוע והשנייה, הדאגה לציבור הזקוק לשירותיהם של העוסקים בתחום המשפט". 

מנהל רשות האכיפה והגביה, דוד מדיוני מסר כי מדובר בשיתוף פעולה חשוב עם עורכי הדין, במסגרתו מוענק שירות משפטי וסיוע בלשכות ההוצאה לפועל לזוכים ולחייבים, כחלק מתפיסת השירות ברשות האכיפה והגביה.

כיום פועלים כ-750 עורכי דין, אשר משובצים בתורנות בלשכות ההוצאה לפועל הפרוסות ברחבי הארץ. עורכי הדין עברו הדרכה והכוונה לקראת שיבוצם, ומעניקים שירותי אימות חתימה של החייבים על תצהירים תמורת תשלום סמלי ומקצועי העומד על 47 שקלים, בין השעות 08:30-13:30.