אזכרה לרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל
אזכרה לרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"להלל מאיר

טקס אזכרה רשמי לזכרו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, יערך ביום שישי הקרוב בהר הזיתים, במסגרת שיתוף פעולה של המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית לישראל.

הרב קוק זצ"ל, הוגה דעות, מייסד הרבנות הראשית והמועצות הדתיות, נחשב למורה דרכה של הציונות הדתית. ביום האזכרה יעלו אלפים רבים לציונו של הרב בהר הזיתים מול הר הבית, לשאת תפילה על ארץ ישראל, עם ישראל וגאולתו.

זו השנה השנייה בה מתקיימת ביוזמת שר השיכון והבינוי ח"כ אורי אריאל, עליה מאורגנת של גופי הציונות הדתית להר הזיתים. בשנה שעברה עלו כעשרת אלפים איש, ביניהם רבנים ואישי ציבור.

במשרד לשירותי דת אומרים כי העליה הציבורית נועדה "לחזק את הקשר לדמותו ותורתו של הראי"ה קוק זצ"ל, ולבטא את המאחד בעם ישראל".

השר אורי אריאל, אשר דחף את הפרויקט לראשונה לפני כשלוש שנים, אמר כי "הרב קוק היה מנהיג ציבור לא פחות מראשי הציונות. לאורו קם דור שלם של יהודים יראי שמים שמשלבים את התורה ועולם המעשה יחד, ואינם רואים סתירה בין שמירת התורה ומצוינות בתרומה למדינה, שירות בצבא ובאקדמיה.

"לכן אך טבעי להוקיר אותו ואת פועליו הרבים ולציין באופן מכובד את יום השנה לפטירתו. זכיתי להוביל את העלייה לקברו ביום השנה לפטירתו מאירוע קטן עם מאות אנשים לאירוע בסדר גודל של למעלה מעשרת אלפי יהודים. אני מברך את חברי וידידי סגן השר הרב אלי בן דהן על שמשרד הדתות החליט להכיר בערך העצום של תורת הרב קוק ולהפוך את האירוע לממלכתי".

לטובת המשתתפים יעמדו "שאטלים" מבנייני האומה בכל שעה עגולה, מהשעה 08:00 ועד השעה 18:00.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, ציין כי "דווקא בימים אלה, חשוב שנלך בדרך שהתווה הרב קוק ונפעל למימוש חזונו של הרבנות כגוף מאחד הפונה לחילוניים ודתיים כאחד, ומעצב את החיים היהודיים בארץ בסוגיות שונות, כגון סוגיות חברתיות ולאומיות."

מנכ"ל המשרד אלחנן גלט הוסיף כי "לראשונה, המשרד לשירותי דת מציין את יום פטירתו של הוגה ומקים הרבנות הראשית. אנו רואים בכך שליחות חשובה ומי ייתן שנזכה לכך עוד שנים רבות".