הרב חיים אמסלם
הרב חיים אמסלםאפרת צחור

יו"ר תנועת עם שלם, ח"כ לשעבר הרב חיים אמסלם, תוקף את ח"כ משה גפני על דברים שהשמיע בעד גיוס חרדים שאינם לומדים תורה.

"הצביעות שלהם אינה יודעת גבולות, לוועדת פלסנר הם לא הגיעו, וכשאני אמרתי את מה שאמרתי הם תקפו אותי, מה פתאום עכשיו הם מוכנים לשבת בוועדת שקד?", שאל אמסלם.

אמסלם, איש ש"ס לשעבר, תוהה מה השתנה כעת כשנפל להם האסימון, כהגדרתו. "קודם הם היו על הסוס וכשאני אמרתי שצריך לגייס את אלה שלא לומדים תורה, הם רצו להרוג אותי חי, אז מה קרה עכשיו שהם אומרים את אותו הדבר".

לדבריו, נציגי המגזר החרדי בכנסת יודעים היטב שמעטים הם אלה שיכולים ללמוד תורה בכל שעות היום. "שיפסיקו לשקר, הם יודעים שהרוב לא לומדים תורה יומם ולילה. הקדוש ברוך הוא ברא את העולם כך שלא כולם יכולים ללמוד תורה עד כלות הנפש, לכן הקב"ה ברא את העולם 'ששת ימים תעבוד' ובשביעי צריך לשבות. אבל הם פשוט חוששים משינוי האופי של הציבור החרדי", סובר אמסלם.

הרב אמסלם מקווה שהחרדים הספרדים יחזרו למסורת אבותיהם, "הספרדים היו תמיד לומדי תורה ועובדים, מתגייסים לצבא וגם ציונים, הגיע הזמן שיתנו בעיטה לעסקונה שמובילה אותם ואני פונה לכל הספרדים, תתעוררו, אל תלבישו על גופכם בדרך שאיננה דרך אבותיכם, אבותינו למדו ועבדו וכל מי שאומר אחרת פשוט משקר, הגיע הזמן שהספרדים יחזרו לדרך השפיות".