שר הביטחון בסיור
שר הביטחון בסיורשרון מינס

שר הביטחון , משה יעלון ביקר היום (רביעי) בפרויקט מעבר צה"ל לנגב. 

הסיור כלל ביקור במפעלי אקרשטיין אשר עובדים בפרויקט, בקרית ההדרכה בצוותא עם ראש הממשלה, בקמפוס התקשוב ונפגש עם ראשי רשויות בדרום לשיחה על המהלך. 

בפתח דבריו אמר שר הביטחון "ראש הממשלה, הגעת לכאן לראות את החזון קורם עור וגידים. זהו חזון שהתווה אותו דוד בן גוריון, ובשנים האחרונות אנחנו מממשים אותו. באופן אישי זכיתי כרמטכ"ל להניח את אבן הפינה לקריית ההדרכה לפני שמונה שנים. היום אנחנו רואים את המבנים ואת הקירות צומחים מתוך המדבר, וכל זה בהמשך להרבה מאוד החלטות ממשלה שהתקבלו בממשלה הקודמת ובממשלה הנוכחית, האחרונה שבהן לפני כשבועיים, מתוך הבנה שיש פה מהלך חיוני, היסטורי,אשר נותן מענה גם לצרכים של צה"ל ומערכת הביטחון אבל בעיקר מעניק תנופה אדירה לנגב. זה לא אירוע של משרד הביטחון בלבד, אלא אירוע של כל משרדי הממשלה ללא יוצא מן הכלל בהובלתו של ראש הממשלה, משום שצה"ל יזכה פה לשיפור עצום ולתשתית חדשה וממוגנת".

לדבריו "עשרות אלפי אנשי קבע שיגיעו לכאן, בתוספת חיילי חובה ומילואים, יביאו תנופה לנגב, ובתנאי שנדע כפי שידענו עד עכשיו, ונדע גם בעתיד, לנצל את כל היתרונות ואת יכולותיהם של משרדי הממשלה.

 "יש פה קירוב של פריפריה אל המרכז, והמהלך הזה הוא בהחלט הזדמנות לפיזור אוכלוסין ולתנופה כלכלית אדירה, שאנחנו רואים אותה במו עינינו כבר עכשיו. הגעתי הבוקר למפעלי אקרשטיין בירוחם, וראיתי את המימוש של המהלך הזה. נכנסתי למפעל שהרחיב את תשתיותיו והכפיל את עצמו מבחינת הגודל,כדי להיות מסוגל לייצר את דרישות הבינוי של האתרים שאנו בונים וקלט עובדים חדשים, שחלקם גרים רחוק ויצטרכו לשקול להעתיק את מגוריהם לירוחם".

"בירוחם השכונות הולכות ונבנות, יש ביקוש רב ומחירי הקרקע כבר מאמירים. אלו לא רק אנשי קבע שרוכשים כאן דירה, אלא גם אזרחים שמבינים שממשלת ישראל מטה את משקל הכובד הכלכלי להצלחת הנגב"

"יש כאן הזדמנויות כלכליות, ואני משוכנע שההי-טק לא יישאר רק באזור המרכז אלא גם יעבור דרומה, למקום שבו חיים ועובדים מהנדסים ומדענים. זה יקרה בין היתר בשל העובדה שצה"ל העתיק גם את מרכז הכובד הטכנולוגי שלו לאזור הדרום".

השר יעלון סיכם ואמר כי "צה"ל יעניק את התנופה ויסלול את הדרך, והדרך הזו תביא לפיתוח עצום בנגב. אין לי ספק שאנחנו כבר בעיצומו של אירוע היסטורי. אנחנו חשים ורואים אותו לנגד עניינו. אני מקווה ומאמין שנשכיל להוביל את המהלך הזה, כך שבעוד עשור נראה נגב שונה, נגב אחר".