השבוע במגדלים
השבוע במגדליםמועצת שומרון

בישוב מגדלים, ישוב חילוני בשומרון התקיים השבוע אירוע הכנסת ספר תורה יוצא דופן. בישוב היה ספר תורה פסול ממנו היו קוראים בבית הכנסת במקום. יוזמה של אחד התושבים הביאה להם ספר תורה כשר מצרפת שניצל משכחה ואובדן.

הכול החל באחד מביקוריו של מרדכי בן עיון בצרפת, שם נחשף למציאות עגומה. מסתבר שבצרפת אין מקום לגניזת ספרי תורה שנפסלו. מנגד קיבל בן עיון פניות רבות של בתי כנסת הזקוקים לספר תורה. אחד מתשמישי הקדושה היקרים שמחירו נע בין 100,000 ל 200,000 שקלים.

הוא פנה בנושא לרבה של פריז ויחד עם אנשים נוספים הוא מכתת רגליו מבית כנסת לבית כנסת, על פי פניות שמגיעות אליו ומאתר ספרי תורה פסולים ונשכחים ומוצא דרך לחדש אותם. עד היום הוא איתר 30 ספרי תורה כאלו. לאחר איתור ספר הוא מאתר תורם המשלם את שכרו של סופר סת"ם שתפקידו לתקן את הספר עד הפיכתו לכשר מחדש. "מצאתי דרך מקורית לסייע לקהילות וגם להציל ספרי תורה ואני שמח על כך" מסביר בן עיון.

כאמור השבוע התקיים אירוע הכנסת ספר תורה מרגש במגדלים: תושבים חילונים, סטודנטים מכפר הסטודנטים לצד תושבים דתיים רקדו בהתרגשות עם ספר התורה המחודש שהגיע כל הדרך מצרפת. בהכנסת ספר התורה הראשונה של הישוב מזה 30 שנה.

גרשון מסיקה ראש המועצה האזורית שומרון הודה לבן עיון ולקהילת גרונבלד ובירך את מגדלים על הגידול המהיר לו הם זוכים בשנה האחרונה ועל הזוגות הצעירים הרבים שהצטרפו לישוב ובירך אותם בהמשך צמיחה והתפתחות.

יגאל אליהו קסוס, תושב הישוב שיזם את הבאת ספר התורה לישוב, מספר: "אני לא רואה הבדל בין חילונים לדתיים, אם נצליח לקיים את הציווי ואהבת לרעך כמוך נוכל לחיות בהרמוניה ולכבד אחד את השני. ספר התורה הזה דווקא במגדלים, ישוב חילוני מובהק, מייצג את החיבור הזה בין התושבים".

עוד הוסיף קיסוס ואמר: "בימים הקרובים נפתח את הפאב הראשון בשומרון דווקא במגדלים והוא עומד 25 מטרים מבית הכנסת. הקרבה הזו מבטאת את הדו קיום שאנחנו רואים במגדלים".