השר שלום עם נשיא קפריסין במתקן ההתפלה
השר שלום עם נשיא קפריסין במתקן ההתפלהצילום: משה בנימין

שר האנרגיה והמים, סילבן שלום, נפגש בלימסול עם נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, ודן עמו בהתפתחויות המדיניות באזור ובהידוק היחסים בין שתי המדינות.

השר שלום הדגיש כי חילופי הנשיאים באיראן, לא משנים את היעד האסטרטגי האיראני- להגיע לנשק גרעיני שיאיים על ישראל, על המזרח התיכון ועל העולם כולו.

בשיחה עם נשיא קפריסין אמר השר שלום, כי "נשיא איראן רוחאני, שמוצג כליבראל יותר מקודמו מחמוד אחמדינג'אד, הגדיר רק לאחרונה את ישראל כפצע אשר יש להסירו והדבר רק מדגיש את הכוונות האמיתיות של ישראל. איראן מאיימת לא רק על ישראל אלא על הסדר העולמי ויש צורך בהידוק וחיזוק הסנקציות מולם".

בנוגע לפתיחת המו"מ עם הפלסטינים אמר השר שלום, כי "ישראל רוצה שלום, אולם לא על בסיס קווי 67'. ישראל מוכנה לדבר על כל הנושאים ואף הסכימה כמחווה מאד קשה וכאבת לשחר אסירים ביטחוניים שרצחו יהודים. זה רק מוכיח כי ישראל מגיעה לשיחות עם רצון טוב וכוונות להמשך בשיחות".

השר שלום ציין את הצורך בהידוק שיתוף הפעולה בין ישראל לקפריסין בכל התחומים, בעיקר בתחומי האנרגיה עליהם הוא אחראי. "קפריסין וישראל הן שכנות קרובות והגעתי לקפריסין בין היתר כדי להדק את קשרי האנרגיה בין המדינות. ישראל אמורה להתחבר בכבל תת ימי לקפריסין ומשם לשאר מדינות אירופה. עובדה זאת יוצרת ממש גבול משותף בין ישראל לאירופה לאחר שנים של בידוד".

השר שלום חנך יחד עם נשיא קפריסין מתקן התפלה חדש שהוקם במדינה על ידי חברת מקורות הישראלית והוא בין המתקנים הגדולים במדינה שביחד עם מתקן נוסף של מקורות מספקים כ-40% מצריכת המים בקפריסין.