החוכמה ניתנה לתושבים. אלי כהן
החוכמה ניתנה לתושבים. אלי כהןיוסי זליגר

חודשיים וחצי לפני הבחירות המוניציפאליות, מפלגת "הבית היהודי" מפתיעה ומעמידה בראש רשימתה בבית שמש את אלי כהן, מועמד חילוני.

כהן יתמודד גם על ראשות העיר מול המועמד החרדי מטעם ש"ס, ראש העיר משה אבוטבול. מספר 2 ברשימה תהיה ככל הנראה אישה – עליזה בלוך, מי שאמורה היתה לעמוד בראש רשימת הבית היהודי. את המשך הרשימה יאיישו דתיים וחילוניים נוספים.

בימים האחרונים ניהל יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, שיחות עם המועמד העצמאי אלי כהן, והגיע למתווה לפיו כהן יצטרף לבית היהודי, וכך יתאחד המחנה הציוני בבית שמש. בימים האחרונים קידם בנט את מתווה האחדות לאור הרצון למנוע פיצול בגוש הציוני בבית שמש.

"אני מברך על ההגעה למתווה של אחדות ושיתוף פעולה בתוך הגוש הציוני, כדי להגיע בכוח עוצמתי למטרה האמיתית – החזרת העיר לידיים ציוניות, למתינות ולשפיות, שייצגו את היהדות היפה ומאירת הפנים", אמר הבוקר בנט. "אני קורא לכל המפלגות הציוניות להצטרף למאבק, שהפך להיות סמלי עבור מדינת ישראל. זאת ההזדמנות האחרונה. אין לגוש הציוני ברירה אלא לנצח בה".

לדבריו, "המחנה הציוני בבית שמש קיבל היום הזדמנות להתאחד ולהביא להחזרת בית שמש לפסים של צמיחה ושל דו קיום. התוצאות תלויות בתושבים - כל תושב חייב לצאת, להביא את משפחתו וחבריו ולהצביע כדי להביא שינוי. הבית  היהודי נפתחה למנדטים רבים מהציבור החילוני בבחירות האחרונות, ואנחנו ממשיכים בכך גם בבחירות המונציפליות, ובתוכן גם בבית שמש".

יש לציין כי בבחירות הקודמות הגוש הציוני היה מפוצל ואיש ש"ס, אבוטבול, ניצח את ראשות העיר. כהפקת לקחים הוחלט לאחד כוחות, וכך אלי כהן, שהתחיל את המירוץ שלו לפני כשנה, חבר לבית היהודי ויעמוד בראש הרשימה המוניציפאלית של המפלגה.

ראש עירית בית שמש, משה אבוטבול, הגיב למועמדותו של אלי כהן "אני מברך כל מועמד שמתמודד מולי ובלבד שנשמרים כללי ההגינות, האמת והצדק ומאמין שעוד יהיו הרבה הפתעות בדרך גם לגבי תמיכות של חוגים נרחבים במועמדותי. אני גם מברך על האיחוד אך צר לי שהדירו אישה מלהיות ראש עיר, דבר שכולם ציפו לו".

עוד אמר אבוטבול "אני שמח שכל ממשלת ישראל מתגייסת בנעשה בעיר בית שמש, בניגוד להתעניינות בשאר ערי ישראל. כנראה שלאחר כהונתי עם פתיחתם של קניונים רבים וכבישים באזורי התעשייה ופיתוח העיר מאד קורץ לכולם ל"כבוש" את העיר וזה מאד מחזק אותי כי זה מעיד שאכן השקעתי מאד בחמש השנים האחרונות".