מעל 250 מתושבי העיר עכו וחברי הגרעין התורני 'אומץ עכו' השתתפו הערב (רביעי) באירוע מיוחד לפתיחת בית המדרש של הגרעין שיפעל בבית הכנסת הישן בשכונת וולפסון, שרובה מאוכלסת במשפחות ערביות.

שכונת וולפסון הנמצאת במרכז העיר עכו הייתה בעבר שכונת פאר יהודית, במרכזה ניצב בית כנסת שהוקם בשנת 1967 ושימש עשרות מתושבי השכונה.

עם השנים נטשו המשפחות היהודיות את האזור, השכונה הפכה לערבית כמעט לחלוטין והתושבים הערבים אף ניסו להוביל מהלך להפוך את המבנה למסגד. לפני 10 שנים פעלה במקום ישיבת ההסדר עכו אך גם היא עזבה את השכונה ואת בית הכנסת לפני שנתיים. 

לפני שנה וחצי, בעקבות בקשות רבות של תושבי העיר, עבר המרכז הרוחני של גרעין 'אומץ' לפעול במבנה בית הכנסת והשבוע, לאחר שנת פעילות ראשונה במתכונת מצומצמת, נפתח במקום בית המדרש הקהילתי של הגרעין שירכז את לימודיהם של מעל 20 אברכים ושל עשרות מחברי הגרעין התורני ומתושבי העיר עכו.

"זו התרגשות גדולה לראות את תחיית המקום הזה. זוהי משימת קודש של ממש ליישב את המקום, להכניס יהודים נוספים לאזור" אמר רבה של עכו והמחוז הרב יוסף ישר שבירך את אברכי בית המדרש והגרעין. "מבית מדרש זה יגיעו לפסגות של תורה לעיר עכו, לפסגות של תושבים יהודים שינהרו אל העיר".

אל בית המדרש ואל גרעין אומץ הצטרפו 20 משפחות חדשות בקיץ האחרון, רובם משפחות אברכים דתיים-לאומיים אשר ישלבו עם לימודיהם גם מגורים במרכז העיר המנדטורית בעכו, אזור שסבל בשנים האחרונות מנטישת משפחות צעירות, מקשיים סוציו-אקונומיים חמורים ובעיות שונות, כחלק מפרויקט מיוחד לחיזוק העיר המנדטורית בעכו בשיתוף העירייה, המשרד לפיתוח הנגב והגליל והרשות לפיתוח הגליל אותו מפעיל גרעין 'אומץ' בשנתיים האחרונות.

אל המשפחות הצטרפה למרכז העיר מהיישוב עלי שבשומרון גם משפחתו של ראש גרעין 'אומץ' וראש בית המדרש החדש, הרב קובי דנה, שציין בפתיחת בית המדרש כי זוהי תחילתה של דרך גדולה וארוכה במטרה להוסיף אור של תורה וחסד לשכונה ולאזור כולו.

"אנחנו שמחים לפתוח את בית המדרש שישמש את כלל תושבי העיר" אמר ישי רובין מנכ"ל הגרעין, "ההיענות הרבה של מעל 250 תושבי העיר שהגיעו לחגוג עימנו בשמחת הפתיחה, ביניהם תושבים וותיקים שהתפללו בעבר בבית הכנסת וכאלו שגרו בשכונה בעבר ומוחים הערב דמעה של התרגשות לראות את ההתעוררות היהודית במבנה, מעידה על הצימאון הרב לאור של יהדות באזור. בית מדרש דתי לאומי עם 20 אברכים זהו אינו דבר ברור מאליו, לבטח לא בצפון הארץ ואנו מתרגשים מאוד הערב".