מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: פלאש 90

במהלך דיוני ועדת שקד (א'), התייחס ח"כ מאיר פרוש החבר בוועדה, לסעיף הקובע כי עד שנת 2020 יגויסו כל החרדים ללא הבדל בין לומדי תורה לשאינם לומדים.

על פי אישים שנכחו בדון הועדה פרוש הבהיר כי אם לא יסירו את הסעיף הזה "אנחנו לא נמשיך לשבת בוועדה הזו". פרוש אמר כי "אנחנו לא נמשיך להיות משחק של הוועדה הזו".

ברוח זו אף התבטא ח"כ משה גפני ואמר כי אם החוק יעבור במתכונתו הנוכחי הוא יורה לציבור שלו, וגם לאלה שאינם לומדים, שלא לשתף פעולה עם גורמי הצבא.

מוקדם יותר דיווח ערוץ 7 כי יו"ר הוועדה ח"כ שקד סיכמה את הדיון ואמרה כי "אני רוצה להדגיש שהישיבות בוועדה לא יעשו תחת פחד מבג"צ. הכנסת תיקח את החלטותיה באופן עצמאי וערכי. הכנסת תחוקק ובג"צ יבקר במידת הצורך".

חברי כנסת מן הסיעות השונות אמרו לח"כ שקד כי היא צריכה להיזהר בדבריה, בתגובה לדברים אלו אמרה שקד :" אני לא צריכה להיזהר, אני חברת כנסת אמיצה".

"אני מבקשת למסור ליועמ"ש שסעיף 13 הוא מאד שנוי במחלוקת כאן בוועדה, סעיף שאומר שבשנת 2020 כל מה שאנחנו עושים כאן בוועדה יבוטל. אני רוצה לדעת מדוע היועמ"ש החליט לשנות את החלטת וועדת פרי- והחליט שכולם יתגייסו בגיל 18. אני מבקשת שהיועמ"ש יציג לחברי הוועדה את הטיעון שלו, כי לנו זה לא נראה", אמרה שקד.

 יצויין כי במהלך הישיבה גם הועלה נושא הסנקציות על בחורי הישיבות. במהלך הדיון הבהיר נציג משרד החינוך כי משרד האוצר יסיר את התקצוב לכל בחור שלא יהיה נוכח בביקורת וגם אם הוא מאושפז בבית החולים או יושב 'שבעה' על אביו...