200 הצגות לקזבלן
200 הצגות לקזבלןקובי פינקלר

ביום האחרון של מבצע "עמוד ענן"  בשעה תשע ודקה אחת, הועלה המחזמר המצליח קזבלן מחדש על קרשי תיאטרון הקאמרי. אמש, לאחר פחות משמונה חודשים, נרשם שיא ישראלי בתיאטרון כאשר המחזה חגג 200 הצגות רצות ברחבי הארץ. 

איציק בירן

 נעם סמל מנכ"ל התאטרון, הפתיע את הצופים והשחקנים עלה לבמה חילק כוסיות שמפניה וברך את כולם.

קובי פינקלר

 מעטות הן ההצגות שזוכות לכזו עדנה בפרק זמן כה קצר. ההצגה, הבימוי הנפלא של צדי צרפתי, התפאורה והשחקנים כאחרונים חביבים מיטבים להביא את הסיפור גם כיום  לאחר 58  שנים חוזר.

 קזבלן, חזר  לקאמרי , נושם ,סוחף , בועט ,רענן, עכשווי, נוקב אקטואלי אז כהיום. יגאל מוסינזון כתב את המחזה עליו מבוסס המחזמר , שהינו מקרוקוסמוס של החברה הישראלית ,עת שכיהן כדובר משטרת ישראל. המחזה הועלה כבר ב-1954 על בימת תאטרון הקאמרי - עם יוסף ידין בתפקיד קזבלן וחיה הררית בתפקיד רחל.

ההצגה הנוכחית, בכיכובו של עמוס תמם (סרוגים ועוד) משוה לדמויות, לסיפור נופך מיוחד משלו.

 

 כבר בפתיחה ,  איציק כהן בתפקיד מנקה הרחובות ביפו , מישיר מבט לקהל ומשוחח איתו בגובה העיניים.

 והקהל מגיב. יש ממשלה? והקהל.. לא . וכך וכך וכך. אולן מלא מפה לפה.

צדי ואיציק אילן בירן

המחזמר,  שהעניק ליגאל מוסינזון יוצרו ואביו מולידו של קזבלן את פרס כינור דוד ב - 1966, נוגע במספר סוגיות הקשורות לחברה הישראלית ולמרקמה הרגיש , בהן יחסי אשכנזים ומזרחים, נישואים בין-עדתיים יחסי אנוש אהבת אדם אהבת הארץ ועוד.

"קזבלן" הנוכחי הוא בעיבוד חדש ועכשווי בבימוי של צדי צרפתי, עיבוד: שלומי מוסקוביץ, תפאורה: רוני תורן, תלבושות: עפרה קונפינו, ניהול מוסיקלי: יוסי בן נון, כוריאוגרפיה: עוז מורג, תאורה: עמיר ברנר, הדרכה קולית: חדווה מלר, וחיים פנירי, מפיק: חיים סלע .

התוצאה מושלמת. לכו, או רוצו פן יהיה מאוחר. עמוס, מתחתן עוד מעט ולא בטוח עם הרעיה הטריה תסכים שבעלה יעדר ערב ערב מהבית. לא להחמיץ.