גאל גרינוולד
גאל גרינוולדדוד הוכנברג
סגן יו"ר הקרן הקיימת לישראל ותושב בית שמש, גאל גרינוולד, התייחס למשבר המוניציפאלי שהתחולל בעיר סביב הצבת אלי כהן כמועמד המפלגות הציוניות, במקומה של עליזה בלוך.



"שמנו למטרה לשנות את בית שמש, לשנות את הנהגתה ולהעלותה על דרך המלך. חשוב לבית היהודי להציב הנהגה ציונית בעיר. המטרה המוצהרת מהתחלה היא שינוי העיר, לא קידום אדם מסוים", הבהיר גרינוולד.


לדברי גרינוולד, כדי לממש מטרה זו נבחרה בלוך לעמוד בראש הרשימה, אך בימים האחרונים התברר שסיכוייה נמוכים בהתמודדות מול ראש העיר המכהן ואיש ש"ס, משה אבוטבול "ולכן הוחלט לחבור למנהיג שיכול להביא את השינוי המיוחל.


"אלי כהן לא עשה דבר רע, המעורבים הגיעו להבנה וסוכם שהוא יעמוד בראש הגוש הציוני. עליזה בלוך לא קופחה, והוצע לה ההצעה המכובדת להיות מספר 2 ברשימה במעמד סגן ראש העיר. בינתיים היא לא השיבה להצעה זו".



גרינוולד, לשעבר מזכ"ל תנועת בני עקיבא העולמית, הדגיש כי "חשוב לזכור כל הזמן- המטרה היא לשנות את ההנהגה בבית שמש, אין שום טעם להתאהב באמצעים, סקר או אמנה, ולקדשם בפני עצמם. הבית היהודי מחוייב לציבור התושבים בבית שמש, ולפיכך בחר באפשרות הריאלית ביותר לחולל את השינוי, באמצעות חבירה לאלי כהן. כהן הוא אדם מנוסה וברוך כישורים, אשר הוכיח עצמו בתפקידי מפתח חשובים בחברות גדולות, וכעת הוא המועמד הריאלי היחיד היכול לגבור על ראש העיר הנוכחי", הסביר.



הוא קרא לבלוך "ללכת יד ביד" עם כהן, ולהגיב בחיוב להצעה לקבל את תפקיד סגנית ראש העיר במידה וינצחו בבחירות. "אנו קוראים לעליזה ללכת יד ביד עם אלי כהן על מנת לחולל את השינוי המיוחל ובעז"ה להעמיד הנהגה ציונית לטובת בית שמש", כך גרינוולד.