הפוך על הפוך. זורוף
הפוך על הפוך. זורוףפלאש 90

 

הפושע הנאצי המבוקש בעולם, לאדיסלוס צ'אטרי  מי שהיה מפקד הגטו בסלובקיה ושלח אלפי יהודים למחנה המוות אושוויץ, מת הלילה בגיל 98.

צ'אטרי הסתתר בשנים האחרונות בקנדה ולאחר מכן בהונגריה, עד שמכון ויזנטל עלה על עקבותיו. משפטו היה אמור להיפתח בחודש הבא.

ד"ר אפריים זורוף מנהל מכון ויזנטל, אומר לערוץ 7 שאין ספק שמדובר בפספוס אדיר, "תוך חודש היה אמור להיפתח המשפט שלו בהונגריה, הוא מילא תפקיד מפתח בגרוש אלפי יהודים לאוושוויץ, הוא נחשב לסדיסט אכזרי מעין כמותו".

זורוף מספר כי במסגרת מבצע "הזדמנות אחרונה" בו מוענק פרס כספי למי שמוסר מידע אודות פושע נאצי, הגיע מידע על צ'אטרי, "הוא ברח מיד לאחר המלחמה לקנדה, לאחר שבצ'כיה גזרו עליו עונש מוות שלא בנוכחותו. לאחר שהוא נחשף בקנדה ונשללה אזרחותו, הוא ברח לבודפשט, שם הוא חי בשנים האחרונות. ב-2011 במסגרת מבצע "הזמנות אחרונה" קיבלנו מידע מדויק על מקום מגוריו וככה הגענו אליו".

לדבריו, חושף המידע ביקש לשמור על אנונימיות, "הוא כנראה חשש שחייו יהיו בסכנה. רק עכשיו פרסמנו אלפי פוסטרים בגרמניה שמבטיחים פרס כספי למי שימסור מידע, אנחנו פשוט נדהמים מכמות הפונים, בין 30 ל-40 טלפונים ביום, ועשרות מיילים, עם המון מידע על פושעים נאצים. אנחנו כעת בוחנים את המידע. מה שמדהים הוא שגרמניה היא המדינה היחידה שבה קרובי משפחה מדווחים על קרובי משפחה שלהם, כי יש שם תודעה של אשמה".