אלי חזן ונתן מלסה
אלי חזן ונתן מלסהאביטל מימרן

עשרות יוצאי אתיופיה השתתפו בכנס הכרות עם נציגי 'הבית היהודי' בקרית גת, שנערך בתחילת השבוע בשכונת האיבצן- מרכז הקהילה האתיופית בעיר.

נשים וגברים בני הקהילה, בגילאים שונים, התאספו על מנת לשמוע את דבריהם של נציגי 'הבית היהודי' שיתמודדו בבחירות הקרובות למועצת העיר.

עו"ד נתן מלסה (כבדה), בן הקהילה האתיופית וחבר סניף המפלגה בקרית גת, תרגם את ההדדיות הקיימת בין הקהילות וקרא לדרך חדשה לקידום רעיונות משותפים.

עו"ד מלסה, בעבר יו"ר הגרעין הקהילתי "הנני" ששם לו למטרה להשתלב באופן אינטגראלי במרקם החברתי של הקהילה המקומית בקריית גת, הינו נשוי ואב לחמישה ילדים. הוא הגיע לקרית גת לפני כשמונה שנים והחליט כי זהו הזמן לפעול להשמעת קולם של בני הקהילה בקרית גת.

משתתפי הכנס הביעו חשש כבד להביע תמיכה פוליטית מחשש לפגיעה בפרטיות. "אנו חוששים להציג עמדה בעד מי מהמתמודדים כדי שלא נופלה לרעה על ידי מועמדים אחרים", אמרו המשתתפים. עו"ד מלסה ענה בביטחון "זו בושה ששאלה כזו צריכה להישאל", והבטיח לעשות ככל יכולתו כדי להגן על כולם, בלי קשר לדעתם הפוליטית.

"הקהילה האתיופית זה מימוש הציונות" ציין אילן חזן, יו"ר הרשימה, והוסיף "יש ביננו לבין קהילת 'הנני' עימה אנו עובדים הרבה מן המשותף וכעת זה הזמן להתקדם יחד".