שר האוצר ושר השיכון
שר האוצר ושר השיכוןערוץ 7

שר האוצר, יאיר לפיד, שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל ומנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, חתמו הבוקר (רביעי) על הסכם היסטורי לפינוי שדה התעופה על שם דב הוז בתל אביב. 

בטקס החתימה השתתפו גם מנהל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, יו"ר רשות שדות התעופה, עובדיה עלי, מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות ומנכ״ל עיריית תל אביב-יפו, מנחם לייבה.

טקס החתימה התקיים בשדה דב. במסגרת ההסכם בין משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ורשות שדות התעופה, יושקעו 230 מיליון ש"ח לטובת פיתוח תשתיות חדשות לשדה תעופה חלופי בנתב"ג אליו תעבור הפעילות התעופתית האזרחית משדה דב, עד ליוני 2016.

משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ועיריית ת"א מקדמים תכנית לפיתוח שטח השדה המתפנה, הכוללת הקמת כ- 16,000 יחידות דיור, שטחי מסחר, תעסוקה ובתי מלון. בשל הסרת מגבלות הבנייה לגובה בסביבת השדה, יהיה ניתן להוסיף זכויות בנייה בהיקף של כ- 6,800 יחידות דיור בתוכנית בניין עיר.

המהלך הוא חלק מתכנית הממשלה להוזיל מחירים ולהגדיל את היצע יחידות הדיור באזורי הביקוש. בנוסף להשלכות הישירות על שוק הדיור, איכות החיים של תושבי תל אביב תשתפר והתשתיות התעופתיות של מדינת ישראל ישודרגו.

שר האוצר, יאיר לפיד אמר בטקס החתימה "לאחר עשרות שנים, קיבלנו החלטה היסטורית להקצות את המשאבים לפינוי שדה דב מתל אביב. צעד זה יאפשר הקמתן של אלפי יחידות דיור בלב אזור הביקוש, מה שיגדיל את ההיצע ויסייע בהורדת מחירי הדיור. מדובר בנדבך נוסף במדיניות קבינט הדיור שמטרתו להגדיל את היצע יחידות הדיור לרכישה והשכרה באזורי הביקוש ברחבי הארץ".

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל ציין בדבריו "אני שמח שלאחר עשרות שנים של ניסיונות ודיבורים, מתממשות התכניות לבנייה נרחבת של אלפי יחידות דיור בצפון מערב תל אביב. מדובר בעתודות הקרקע הגדולות ביותר באזור גוש דן שתשמש לבניית אלפי יחידות דיור לטובת זוגות צעירים. רשות מקרקעי ישראל צפויה להאיץ את התכנון ולכלול בפרויקט דירות קטנות, דיור בר השגה ודיור להשכרה ארוכת טווח. מטרתנו לעמוד במועדים ואף להקדים אותם כחלק מהמדיניות הכוללת של האצת הבנייה גם באזורי ביקוש".  

"חתמנו היום על פינוי שדה התעופה שדה דב בתל אביב ובניית יותר מ-12,000 אלף יחידות דיור חדשות במרכז הארץ. אני כשר השיכון בונה וחבריי לממשלה בונים בכל רחבי הארץ, בצפון, בדרום,ביהודה ושומרון וכמובן שגם במרכז הארץ. אני מחויב להורדת מחירי הדיור וגם היום אנו עושים צעד חשוב בכיוון הזה".

השר התייחס בהלצה למו"מ המדיני ואמר "היום נפתח כאן המו"מ, אבל לא המדיני אלא הכלכלי, והוא גם נחתם, בשיתוף הפעולה בין משרדי הממשלה להוזלת מחירי הדירות".