ר' שלמה קרליבך
ר' שלמה קרליבךנתנאל שור

הרב שלמה קרליבך, מלא כולו באהבת ישראל, ידע ללא ספק לספר סיפורים. 

אחד הסיפורים הידועים הוא על החלות שהשאיר איש תמים אחד בארון הקודש, כי חשב שיוכל להחליף את לחם הפנים. העלילה המתגלגלת מגיעה גם לאר''י הקדוש ולרבי חיים ויטאל, וסופה בשמחה גדולה בשמיים ובארץ.

בספר הנושא את שם הסיפור, "חלות בארון הקודש", בהוצאת דני ספרים, מובאים הדברים מפיו של הרבי המרקד, כפי שהוא מספר אותם לילדים. יש כאן פנייה אל "ילדים מתוקים", "יהודים כל כך תמימים ומתוקים", ולב ונשמה ש"פשוט נצבטים מרוב מתיקות". 

כל מי ששמע אותו או הקלטה שלו בשעה שהוא מספר סיפור, יוכל לשמוע תוך כדי קריאה את הפאוזה, את הפריטה על הגיטרה וכמובן את ה'גוועלד' המפורסם.

הסיפור לא רק מסתיים ב'הפי אנד', יש בו גם מסקנות אותן חולק הרבי בסוף עם הילדים, תוך איחול ברכות מכל הלב. המילה האחרונה בספר היא אמן....

הספר כולו מעוצב בצורה שמכבדת את העלילה המופיעה בו - צבעוני ויפה אך בוגר ולא מקושקש. יחד עם ציורים מיוחדים של המאייר גדי פולק, אותיות המנוקדות וגופן די גדול, כיאה לספר המיועד לילדים צעירים.

ובכל זאת, כנראה חום הלב של רבי שלוימלה (כפי שהוא מבקש מהילדים לקרוא לו בתחילת הספר) עובר דרך הדפים, אחרת אין לי הסבר למה גם צעירת החבורה וגם הגדולות יותר מקהל היעד רצו לקרוא בו שוב ושוב.