יוני שטבון
יוני שטבוןצילום: פלאש 90
ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) התייחס הבוקר (שישי) למשא ומתן המדיני על רקע ציון עשרים שנה לחתימת הסכמי אוסלו בין ישראל לפלסטינים.

"עשרים שנה שישראל כבולה בהזיית שתי המדינות. קיני הטרור הפכו למפקדות, והפלנגות לצבא קטן. מוכרחים להתעורר משכרון השלום המדומה ולהתפכח. על יהודה ושומרון יש לנו זכות היסטורית, צריך לשנן זאת לנו ולעולם".

שטבון הוסיף כי "גם לימין, עם חרדת השלטון שלו, יש חלק משמעותי בהידרדרות. הימין צריך להפסיק להגיד מה לא ולהתחיל להגיד מה כן. הצעד הראשון הוא להבין שבין הירדן לים אין מקום לשתי מדינות"

העיתונאי חגי סגל טען השבוע בשיחה עם לערוץ 7 כי קיימת הסכמה די רחבה שאוסלו "לא היה רעיון גאוני במיוחד". לטענתו, הציבור התפכח בשלב מוקדם יחסית אחרי הפיגועים הגדולים והפוליטיקאים נזקקו לאינתיפאדת אל אקצא על מנת להבין את הכישלון. "אבל עד היום אלו שעשו את ההסכם מסרבים להודות כי מדובר ברעיון רע וחלק אפילו גאה בזה. הנשיא פרס יגיד שזה היה אחל'ה מהלך".
 
סגל ציין כי למרות ההצהרות, חלק מהמחבלים שהשתחררו השבוע רצחו גם לאחר הסכמי אוסלו, בניגוד להבטחת הממשלה לפני כשבועיים. "אפילו אם נגיד שיש הגיון בשחרור של אלו שרצחו לפני הסכמי אוסלו, בטענה שאוסלו היה אמור להציב קו פרשת מים חדש, חמישה או שישה מתוכם רצחו אחרי אוסלו".