בועז אלברט
בועז אלברטדוברות יצהר
בית משפט השלום בפתח תקווה הורה לשחרר בתנאים מגבילים את בועז אלברט, תושב יצהר שנעצר אמש (חמישי) עקב אי ציות לצו הרחקה מנהלי משטחי יהודה ושומרון.


המשטרה הגישה ערעור על ההחלטה לשחרר את אלברט בית המשפט המחוזי בלוד דחה את העתירה. את אלברט מייצג עורך הדין עדי קידר מטעם עמותת 'חננו'.
 
השופטת נאווה בכור שחררה את אלברט בתנאי ההרחקה שהציב אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון, והוא יורשה לשהות רק ביישוב שערי תקווה" מקום מגורי הוריו.
 
השופטת הפנתה ביקורת כלפי אלברט על שלא ציית לצו המנהלי ולא עזב את אזור יהודה ושומרון. היא ביקרה גם את התנהלות המשטרה על האלימות הקשה של השוטרים במהלך המעצר. לדבריה, כל עיתוי וצורת המעצר מעוררים תמיהה.

בתגובה להחלטה מסר דובר היישוב יצהר, אברהם בנימין, כי "לא ייתכן לכלוא אדם ללא משפט וללא יכולת לנהל הגנה. הסרטון המזעזע מוכיח כאלף עדים כי החוק בשמו נשלחו השוטרים האלימים לא מלמד על היותו מוצדק ומוסרי. הצדק הנדרש הוא פשוט: בעז בבית". 

בעמותת 'חננו', שייצגה את אלברט, מברכים על ההחלטה לשחררו ומביעים תקווה כי "בסופו של המאבק יבוטל הצו השולל את חירותו של אלברט ללא משפט".

כח יס"מ הגיע אמש (חמישי) לשכונת תקומה ביצהר, פרץ לבית משפחת אלברט ועצר באלימות קשה את בועז, אבי המשפחה, בשל אי ציות לצו מנהלי שהוצא נגדו לפני כחודש, האוסר עליו לשהות ביהודה ושומרון.

השוטרים הגיעו לכפר הערבי עוריף, המרוחק כקילומטר מיצהר, וצעדו במעלה ההר החשוך והקוצני עד שהגיעו לשכונת המגורים. סמוך לשעה 20:30 פרצו השוטרים לבית המשפחה, בו התארח באותה השעה גם סא"ל (מיל') איציק שדמי, יו"ר ועד מתיישבי בנימין, כחלק מסדרת ביקורי תמיכה שקיימו בשבוע האחרון חברי כנסת, רבנים ואישי ציבור, התומכים בבעז ובהחלטתו המצפונית לסרב לצו המגלה אותו מביתו ללא משפט.

בעז רץ לחדר פנימי ונשכב על הרצפה. השוטרים שעטו אחריו וכדי להקימו חשמלו אותו שוב ושוב באקדחי טייזר, למרות שהיה פסיבי לחלוטין ולא התנגד כלל למעצר. השוטרים עיקמו את ידיו בכח וגררו אותו מהבית החוצה. ברקע נשמע היטב קול בכיו של ילד, שביקש לצאת מהחדר אך נחסם בידי השוטרים. אחד מילדיו של בעז נדחף על ידי שוטר ונחבל.

צפו בתיעוד
(דוברות יצהר)