הסכמי אוסלו
הסכמי אוסלופלאש 90

חבר הכנסת לשעבר ואחד מאדריכלי הסכם אוסלו, אורי סביר, משוכנע כי הסכם אוסלו תרם רבות למדינת ישראל.

בראיון לעיתון "מעריב" אמר סביר כי הוא חש במיעוט גם בתוך השמאל, "אני ממשיך להאמין באוסלו ועובד סביב השעון כדי לקדם את עקרונותיו. אני מבקר פעם בשבוע ברמאללה ונפגש עם חלק מההנהגה הפלסטינית. אני לא רדום. השמאל רדום. השמאל לא קם בבוקר ושואל אם יש סיכוי לתהליך השלום. המחאה החברתית לא נשאה את דגל השלום. לפיד ויחימוביץ' לא הניפו את דגל השלום. המרכז והשמאל זנחו את ההבנה שבלי הסדר שלום אין למדינה הזו תקומה לאורך זמן".

סביר אמר "יש ימין פרגמטי שצריך ללכת איתו יד ביד, ויש ימין אידאולוגי שרובו דתי ומשיחי. המתנחלים שם. גם אנשי ש"ס ויהדות התורה, שבאמת ובתמים מאמינים שתהיה מדינת הלכה ושיבוא המשיח. אנשי גוש אמונים מאמינים בלהט בארץ ישראל השלמה. אני סולד מתפיסת העולם הזו. אני חושב שהיא גזענית ולא יהודית, אבל יש לי דבר חיובי אחד להגיד עליהם: כל האנרגיה אצלם. השמאל משועמם, פסימי, עצלן. יושב בבתי קפה בתל אביב, בלי התשוקה והמעורבות הגדולה שיש לימין בתהליך המדיני. אני אדם עם המון תשוקה לנושא השלום, אבל אני די בודד בלהט הזה".



סביר, שהסכם אוסלו שרקם הביא אחריו מאות ישראלים הרוגים, לא חוסך לשונו גם מיו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, "הטוב בבנט - שהוא מוכשר לומר את מה שהוא מתכוון. הקטסטרופה אצלו - שהוא באמת מתכוון למה שהוא אומר. בנט רוצה לחיות לעד על החרב. זוהי תפיסה גזענית. ברגע שאתה לא רואה את החברה הערבית כאנושית, ומשוכנע שהמשפחה של פטמה ומוחמד היא לא נורמטיבית כמוך אלא מורכבת מלוחמים שרק רוצים שהילדים שלהם ימותו בג'יהאד, זו אנטישמיות. החברה הערבית היא בדיוק כמו החברה היהודית. יש בה קיצונים כמונו. הם עושים טעויות כמונו. אבל הרוב רוצה לחיות, ללמוד, לעבוד".