נסיעה חינם בתקופת ההרצה
נסיעה חינם בתקופת ההרצהיפה נוף

המטרונית, מערכת התחבורה הציבורית החדשה במטרופולין חיפה, יצאה לדרך ביום שישי האחרון.

ראש העיר חיפה, יונה יהב, התייחס אמש לטענות שמשמיעים תושבים בחיפה נגד התחבורה הציבורית החדשה. "כמעט אף אחד לא אוהב שינויים. יש מי שמקבל אותם דווקא בהתלהבות או בסקרנות. יש את החשדנים, הספקנים או הזהירים. וכן, יש את אלה שמקבלים חידושים בנרגנות, בבוז או בזלזול".  

יהב טוען כי בעבר היו המצאות וחידושים רבים שבתחילה ספגו קריאות בוז, אך כיום "אנחנו לא יכולים לראות את חיינו בלעדיהם".

לדברי ראש העיר, המטרונית הינה אמצעי תחבורה להסעת המונים, נוח ומהיר. "הנסיעה בימים אלה היא בחינם, על מנת שנתרגל ונלמד אחד את השנייה. אני מניח שתהיינה תקלות קטנות פה ושם ושמיד אחריהן יגיעו התיקונים והשיפורים.

"פחות מ-48 שעות אחרי נסיעת הבכורה, אפשר לומר בוודאות שיש לנו הצלחה שעומדת לשנות את ההתייחסות שלנו לתחבורה הציבורית ולמקום ששכונת הדר והעיר התחתית יתפסו במרקם העירוני המתחדש של חיפה. אז כן, מגיע לנו מזל טוב ענק", כך יהב.

במסגרת שלב ההרצה המלאה, נציגי ההסברה בתחנות המטרונית יסייעו לנוסעים בנוגע לשימוש במערכות הכרטוס ובכרטיסי הרב קו.

דרור גנון, סגן מנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, אמר כי "חשוב לזכור - אנו נמצאים בתהליך יישום מערך התחבורה החדש. הטמעת השינויים בתחבורה הציבורית תדרוש זמן הסתגלות מצד הנוסעים, עד להתייצבות המערכת. מניסיון של הפעלת הרכבת הקלה בירושלים, שלב ההרצה והטמעת המערכת נמשך בין 6 ל-8 חודשים. במידת הצורך, יבוצעו בעתיד התאמות, עד ליצירת מערכת מיטבית, לטובת כלל נוסעי התחבורה הציבורית".