ההפגנות בבית שמש
ההפגנות בבית שמשצילום: פלאש 90

רבנים ב'עדה החרדית' הבהירו בסוף השבוע האחרון, כי אברך שייעדר מ'הכולל' כדי לנסוע להפגין בבית שמש – תקוצץ בהתאם מלגת הקיום החודשית אותה הוא מקבל מהכולל.

ההוראה פורסמה על רקע מסכת ההצקות לרב שטרנבוך, ראב"ד 'העדה החרדית' והמכתב החריף ששיגר בעקבות כך הרב עמרם אופמן נגד הקיצונים.

אחד ממנהיגי העדה החרדית המכונה "מנהיג קהל חסידי ירושלים", הרב אברהם שמחה חנון, הבהיר לתלמידיו ביום חמישי האחרון בבית מדרשו בבית שמש כי אברך שייעדר מלימודי 'הכולל' של הקהילה כדי להפגין במתחם גולובנציץ, המלגה שלו בסוף החודש תקוצץ.

מוקדם יותר רבנים בכירים ב'עדה החרדית' יצאו בחריפות נגד פעולות הקיצונים שבתוכה. המחאה באה בעקבות הפגיעה בראב"ד העדה החרדית, הרב שטרנבוך, אשר סבל מהצקות של קיצונים מפלג העדה החרדית, בעקבות פרסום דעתו לפיה אין שום מניעה להמשיך בעבודות הבניה במתחם גולובנציץ בבית שמש.

אחד מהרבנים הבולטים ב'עדה החרדית', הרב עמרם אופמן, פרסם מכתב מחאה מיוחד, ובו תקף בחריפות את הקיצונים שלדבריו "נוטלים את החוק לידיהם ועושים מהתורה פלסתר" בדמות הטרדות והצקות לראב"ד 'העדה החרדית'.

"יש מחלוקת בהלכה בין גדולי הדור, ומלכים מתדיינים זה עם זה – אנו מה איכפת לנו, והדבר מסור אך ורק להכרעתם. אשר על כן, מחובתי לכתוב מחאה על מה שמבזים את רבינו שר התורה הראב"ד שליט"א. הוא פשע בל יכופר, וכל המבזה ת"ח - גיהנום כלה והם אינם כלים", כתב הרב אופמן.