הפגישה עם שר החוץ
הפגישה עם שר החוץמריאנה סובינסקה

שר החוץ הפולני, רדוסלב סיקורסי, הבהיר בשבוע שעבר למשלחת 'מרכז רבני אירופה', בראשות חברי מועצת רבני אירופה כי ממשלת פולין נחושה למצוא פיתרון שיאפשר את המשך קיומה של השחיטה היהודית במדינה.

פגישה זו מצטרפת לסדרת פגישות שמקיימים בחודש האחרון נציגי איגוד הארגונים היהודיים ומרכז רבני אירופה עם פוליטיקאים פולניים ונציגים פולניים באיחוד האירופי, וכן למגעים שמתנהלים בין ממשלת פולין לאיגוד הארגונים היהודיים באמצעות הוועדה שהוקמה לכך על ידי ראש ממשלת פולין שבראשה עומד השר הממונה על הדתות בפולין, מיכאל בוני.

בפגישה נכח גם רומן גיירטיך, לשעבר סגן ראש הממשלה של פולין וכיום עורך הדין המייצג את איגוד הארגונים היהודיים בעתירה שהוגשה למען המשך קיום השחיטה לבית המשפט החוקתי בפולין.

שר החוץ, אשר קידם את פני הנציגים בחום, אמר להם כי בשלב ראשון בכוונתו לפנות לבית המשפט החוקתי בבקשה שידון בעתירה שהוגשה בנושא על ידי איגוד הארגונים היהודיים ויקבל בנושא החלטה בהקדם האפשרי, כמו כן ייבחנו נקיטת צעדים פרלמנטריים. השר הוסיף כי הממשלה תפעל לשמירה מלאה על חופש הדת של היהודים בפולין.

הרב יעקבס פרט בפני שר החוץ אודות המאבק המוצלח של 'מרכז רבני אירופה' בהולנד לביטול הצעת חוק שהתיימרה להוביל למצב דומה בשנה שעברה. המאבק כלל שיתוף פעולה פרודוקטיבי עם הקהילה המוסלמית במדינה, והביא לביטול הגזרה.

בתום הפגישה ציין הרב ליכטנשטיין כי הוא מעודד מהירתמותה של ממשלת פולין לפתרון בעיית השחיטה, ומקווה כי בקרוב נוכל לבשר על סיום הבעיה.

הרב מרגולין הודה בסיום הפגישה לשר החוץ על המחוייבות שלו ושל ממשלתו לנושא והביע את תקוותו כי הפיתרון המיוחל יימצא בהקדם האפשרי.