יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימרהלל מאיר

פעיל השמאל הקיצוני ומזכ"ל 'שלום עכשיו', יריב אופנהיימר, תוקף הבוקר (שלישי) בחריפות את מזכ"ל אמנה זאב חבר (זמביש).

דבריו של אופנהיימר מגיעים בעקבות דיווח ב'הארץ' ולפיו זמביש דרש לאחרונה מתושבי מגרון לשלם לו 150 אלף ש"ח עבור "העבודה שהשקיע בניסיון למנוע את הפינוי".

בדף הפייסבוק שלו כתב אופנהיימר כי "מעטים זוכרים שזמביש (זאב חבר) - יקיר הממסד המתנחלי, אורח כבוד בכל משרדי הממשלה, הוא לא פחות מטרוריסט מורשע שניסה להטמין מטען חבלה ברכב פלסטיני, במסגרת חברותו במחתרת היהודית".

אופנהיימר הוסיף כי "שיטות העבודה והאופי הבריוני של האיש מפונות כעת כלפיי שותפיו האידיאולוגיים, מפוני מגרון".

זמביש נחשב לאחד ממובילי ההתיישבות ביהודה ושומרון. עד ההחלטה על עקירת גוש קטיף היה זמביש חבר טוב של אריאל שרון. הוא נחשב לאישיות אהודה מאוד על מקבלי ההחלטות בדרג המדיני מה שמסייע רבות להגדלת ההתיישבות.

עם זאת, בשנים האחרונות סובל זמביש מדי פעם מהתנכלויות מצד פעילי ימין קיצוני שמחו על הקשר בינו לבין בכירי השלטון. 

יגאל דילמוני, סמנכ"ל מועצת יש"ע, הגיב לדבריו של מזכ"ל שלום עכשיו, "אופנהיימר שהורחק מהכנסת על ידי מצביעי השמאל עומד בראש ארגון דל במעשים אך מלא ברצון להרוס את ההתיישבות בישראל. לא ממנו תבוא הישועה. תנועת אמנה תמשיך לבנות בישראל עשרות אלפי יחידות דיור ובכך תקדם ותפתח את ההתיישבות".

מתושבי מגרון נמסר כי "הסיפור המוצג בכתבה הוא ישן ונוגע לדיון כספי סביב מיסי אמנה שהסתיים לפני כשנה. מגרון ואמנה עובדים בשיתוף פעולה למען פיתוח ההתיישבות וכך יימשך. צר לנו כי עיתון הארץ נאלץ למחזר חומרים לצורך כתבות".