אווירת מלחמה. ברק ואשכנזי
אווירת מלחמה. ברק ואשכנזיפלאש 90

אילן שילוח, יו"ר משרד הפרסום "מקאן אריקסון", טוען בתצהיר שהגיש לבית המשפט כי הוא זה אשר פרסם את מודעת "הפוטש בקריה הצליח (כנראה)", כך דווח בערוץ 2.

המודעה, שפורסמה בשיא ימי המאבק על מינוי גלנט לרמטכ"ל בעיתונים "הארץ ו"ידיעות אחרונות", נחתמה אז על ידי "אזרחים מודאגים שאינם מכירים באופן אישי את האלוף גלנט".

בעקבות פרסום המודעה הגיש אבי בניהו, מי שהיה דובר צה"ל ומואשם במודעה בסיוע לאשכנזי, תביעת דיבה נגד העיתונים ונגד משרד הפרסום "מקאן אריקסון" באמצעותו הוזמנה המודעה. אולם, מי שעמד מאחורי המודעה ומימן אותה לא נחשף עד היום.

אולם, היום הגיש הפרסומאי אילן שילוח, מי שעומד בראש משרד הפרסום, תצהיר לבית המשפט בו הוא טוען כי הוא מזמין המודעה וכי שילם עליה מכיסו בהעברה בנקאית לחשבונה של "מקאן".

שילוח ציין בתצהיר כי המודעות עלו כ-65 אלף ש"ח, וכי המניע לפרסום המודעה על ידו היה דאגתו ממה שראה כפוטש וכניסיון של הדרג הצבאי למנוע מהדרג המדיני לבצע את מדיניותו.

שילוח מדגיש בתצהיר בנוסף, כי בהתאם לנאמר במודעה, הוא איננו מכיר אישית את גלנט אולם ראה צורך לפרסם את המודעה ממניעים אידיאולוגיים.