במשך ימי החופש הגדול מילאו את אתר החפירות בשילה הקדומה, בני נוער וסטודנטים.

על אף שהמילה 'לחפור', הפכה מילת גנאי בסלנג הישראלי הצעיר, חפרו בני הנוער במרץ ובמסירות באדמת האתר במטרה לגלות ממצאים נוספים מתקופת התנחלות בני ישראל וקיומו של משכן שילה.

החופרים הצעירים הגיעו לאתר לפרקי זמן של כחמישה ימים, כאשר את שעות הבוקר הם בילו בעבודה קשה ומרגשת באתר החפירות ואת שעות הצהרים, הערב והלילה, הם בילו בסיורים, טיולים, הרצאות מעניינות, קומזיצים, 'על האש' ועוד.

בהתחלה, ניכרה התרגשות עם כל חתיכת חרס שנמצאה, אך מהר מאוד הם התרגלו לעובדה שבמקום יש לא מעט חרסים כאלה. כל חרס שנמצא, ללא יוצא מן הכלל, עובר קטלוג ורישום מדוקדק.

בשלב הבא, ההתרגשות הגיעה רק כשנמצאו ממצאים מעניינים ונדירים יותר כמו נרות חרס שלמים ועתיקות נוספות שטרם זוהו ותוארכו. המתנדבים הצעירים אמרו לא פעם במהלך החפירות שהם מרגישים ממש נגיעה בעבר ובהיסטוריה שלהם. את שהות בני הנוער במקום ואת כל הפעילויות ארגנו אנשי אתר שילה הקדומה ואת המימון לכך נתנה המועצה האזורית מטה בנימין.

בנוסף לבני הנוער הגיעו לחפירות גם קבוצות סטודנטים מאריאל ומכללת הרצוג. החפירות שהם קיימו היו חפירות מדעיות לכל דבר והן בוצעו במסגרת לימודיהם כקורס קיץ במורשת ישראל של אוניברסיטת אריאל או כנקודות זכות במסגרת לימודי ארץ ישראל של מכללת הרצוג.

באתר שילה הקדומה מתכוונים להמשיך בהבאת קבוצות החופרים הצעירות במהלך השנה ובפרט בחודשי הקיץ. למרות החפירות האינטנסיביות שמתבצעות במקום בשנים האחרונות, עד כה נחפרו רק כ- 2-3 אחוזים משטח האתר והמלאכה עוד רבה.