מניע אישי? לדור
מניע אישי? לדורפלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, יעמוד בקרוב בראש ועדת איתור לתפקיד פרקליט המדינה הבא, זאת מאחר שכהונת פרקליט המדינה משה לדור קרובה לסיומה.

ועדת האיתור צפוייה לבחון את מועמדותם של שורת מתמודדים פוטנציאליים לתפקיד, אולם כבר בראשית עבודתה צפוי לה ככל הנראה עימות עם הדרג המדיני.

בממשלה, אשר אמונה על פי חוק על מינוי פרקליט המדינה, מעוניינים לקבל מוועדת האיתור לפחות שלושה שמות של מועמדים ראויים ולבחור מביניהם את המועמד הרצוי. בוועדה לעומת זאת צפויים להתעקש על העברת שם אחד בלבד כך שלממשלה לא יוותר שיקול דעת במינוי.

בין המועמדים ששמותיהם כבר מוזכרים בבורסת השמות לתפקיד נמצאים שמות מוכרים וידועים לצד שמות המוכרים בעיקר לברנז'ה המשפטית, ושמות החשבים לקונצנזוס לצד מועמדים שנויים במחלוקת.

מי שנחשב ליקיר המערכת המשפטית מחד, אולם ל"סדין אדום" עבור המערכת הפוליטית, הוא המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לתפקידים מיוחדים, עו"ד שי ניצן, ששמו מוזכר כמועמד פוטנציאלי לרשת את לדור. בתפקידו הקודם, כמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עמד ניצן בראש הצוות המיוחד לאכיפת החוק נגד מתיישבי יו"ש, וקנה לו שם של מי שאיננו בוחל באמצעים על מנת להצר משפטית את צעדיהם של המתיישבים. ניצן סיים את תפקידו הקודם, ולאחר שלא זכה בקידום שבו חפץ נתפר עבורו תקן חדש כ"משנה ליועמ"ש לתפקידים מיוחדים", תקן שלא היה קיים עד אז.

ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה לשעבר, ניצב יואב סגלוביץ', מוזכר גם הוא כמועמד פוטנציאלי לתפקיד, ויש גם מי שמזכירים את מפקדו, המפכ"ל יוחנן דנינו, כמועמד אפשרי. נציין כי דנינו וסגלוביץ' הם בעלי השכלה משפטית ומטבע הדברים גם ידע נרחב בתחום הפלילי.

שלושה שמות מנוספים המוזכרים בהקשר זה הם בכירי הפרקליטות אלי אברבנאל, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, וקודמו בתפקיד יהושע למברגר, אשר פרש מתפקידו ויצא לחופשת לימודים. גם אחיו של למברגר, שלמה, שגם הוא בכיר בפרקליטות.