הרב לאו בשוק הסיטונאי
הרב לאו בשוק הסיטונאיערוץ 7

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, הפתיע הלילה את עשרות הסוחרים והפועלים בשוק הסיטונאי המרכזי בצריפין, כאשר הגיע לאחר חצות הלילה לביקור פתע בשוק המרכזי בו משווקים את הפירות והירקות בכל לילה לכל רחבי הארץ. 

הרב הראשי ביקש לעמוד מקרוב אחר אופן ביצוע הפרשת תרומות ומעשרות במקום, ולבדוק את עבודתם של משגיחי הכשרות אל מול היקפי הסחורה המשווקים מידי לילה בשוק הסיטונאי. 

אל ביקורו של הרב לאו התלווה מנכ"ל הרבנות הראשית, עודד וינר, הרב מרדכי בידרמן מנהל המחלקה למצוות התלויות בארץ, המפקח המקומי הרב יזדי, הרב אברהם יעקובזון  רבה של באר יעקב, הרב שניאור רווח, ומנהלי המחלקות והשלוחות הרלוונטיות לשוק הסיטונאי.   

עם כניסתו של הרב הראשי, הרב דוד לאו, אל השוק הסיטונאי, הגיע מנהל התפעול של השוק אשר אמר לרב כי השוק כולו פתוח לבדיקה מקיפה בכל נושא, "השוק כולו סר למרותנו - ואם יש בעיות נטפל בהן". 

במהלך הביקור עמד מקרוב הרב הראשי לישראל על אופן ביצוע הפרשת תרומות ומעשרות בחנויות, שאל את משגיחי הכשרות המקומיים על אופי העבודה מול הסוחרים, הבעיות בהן נתקלים במהלך עבודתם, הפתרונות ההלכתיים, והמציאות עמה הם מתמודדים בעבודת ההשגחה בשוק הסיטונאי מול האפשרויות להעלים סחורות מהפרשת תרומות ומעשרות וכדו'.

הסוחרים הרבים שהופתעו לגלות מולם בשעה אחת בלילה את הרב הראשי לישראל, שמעו מהרב מספר נקודות חשובות, והרב ביקש מכלל הסוחרים לסייע בידיהם של משגיחי הכשרות העושים מלאכת קודש לפקח על הכשרות, "לכל אחד מכם יש חלק בהצלחתו של המשגיח שפועל למען כלל הציבור כדי שיוכלו לאכול את הפירות והירקות כדין, באמצעות שיתוף הפעולה שלכם, הסוחרים, יש לכם חלק בזכויותיו של משגיח הכשרות".

הרב לאו, אשר סיים את הביקור לאחר השעה 02:00 בלילה, לאחר שבדק את המיקומים השונים בהם מניחים המשגיחים את המעשרות, עבר בין הסוחרים ובדק את החשבוניות אל מול הסחורה הקיימת בחנות, ושמע מהמשגיחים על פירות העשויים מזנים מיוחדים המשווקים בחנויות אלו. ולאחר שעסק בנושא ההיערכות לקראת שלושת ימי ראש השנה הבעל"ט, הגיעו עשרות סוחרים מכל רחבי השוק הסיטונאי וביקשו את ברכת הרב הראשי לשנה טובה.  

הרב דוד לאו בירך את הסוחרים, הודה למנהלי החנויות, ושיבח את עבודתם המסורה של משגיחי הכשרות על פעילותם היומיומית גם בשעות הלילה המאוחרות למען כלל הציבור בישראל.