בשאר אסאד
בשאר אסאדרויטרס

בעקבות המראות הקשים של נפגעי הנשק הכימי שככל הנראה הופעל עליהם בפאתי דמשק שוחחנו ביומן ערוץ 7 עם סגן השר לשעבר איוב קרא השומר על קשר עם המורדים הסורים כמו גם עם גורמים נוספים בעולם הערבי.

להערכתו של קרא המצב בסוריה ילך ויתדרדר עוד יותר. "זו מלחמה של להיות או לחדול ולכן אני לא רואה אותה נפסקת. אסד עדיין לא השתמש בכל הכלים שלו. הוא יהיה אכזרי יותר והקבוצות שמולו יילחמו עד טיפת הדם האחרונה".

קרא מביע תקווה שבחילופי המהלומות הללו יספוג חיזבאללה מכה ניצחת שתהווה גם איתות עבור האיראנים.

באשר לשימוש בנשק כימי מזכיר קרא כי הוא היה הראשון שדיווח כי אסד משתמש בנשק האסור. "הוא עשה זאת בעבר. הוא עושה זאת כעת והוא יעשה זאת בעתיד. העולם עוצם עיניים בגלל שרוסיה וסין עדיין מתנגדות להתערבות צבאית ובגלל שאין בסוריה אוצרות טבע שהעולם, ובעיקר האמריקאים, צריכים אותם". בנוסף סבור קרא כי העולם אינו מתערב בשל חשש מהלא נודע. "יש עדיין כאלה שחושבים שאסד עדיף למרות שהוא בסך הכול סוכנות של איראן".

"החיזבאללה נותן את הטון בסוריה והמצב שם קטסטרופאלי. אנחנו לא צד במלחמה הזו שתלך ותימשך. מדובר במהלך מלחמתי ארוך שאנחנו לא חלק בו".

עוד התייחס איוב קרא לסוגיית הפצועים הסורים המטופלים בישראל, מהלך שהוא היה בין יוזמיו. לדבירו מדובר בצעד הומניטארי שישראל יכולה להתגאות בו, צעד המתקבל בעולם הערבי בכבוד רב. קרא מספר על שיחות עם גורמים עיראקיים, כורדים, בחרניים ואחרים המביעים כבוד רב למהלך אם כי "הפחד אוכל אותם כשהם רוצים לומר בגלוי דברים טובים על ישראל".

באשר לחשש לפיו פצועים סורים שטופלו בישראל מסכנים בכך את חייהם אומר קרא כי חשש כזה אינו קיים שכן מי שמושב לסוריה חוזר לאזור בו התגורר ולכנופיה השלטת באזור מגוריו, וכך הוא מוגן מזרועם של האחרים.