אתר בנייה
אתר בנייהפלאש 90

רכישת בית היא ההחלטה הכלכלית המשמעותית ביותר שעושה משפחה, ולרוב היא נעשית בסך הכול פעם או פעמיים בחיים. לאור זאת חשוב להתייחס להחלטה בכובד ראש ולשים לב לשורה של פרטים כשבוחרים היכן וממי לרכוש את הבית.

ברכישת דירה מקבלן, חשוב לשים לב באיזה שלב "עולים על הרכבת". ככל ששלב הרכישה מוקדם יותר כך ניתן לבצע שינויים בקלות רבה יותר, וזאת אצל קבלנים הנכונים לכך. שינויים בשלב מאוחר אינם אפשריים אצל מרבית הקבלנים, וגם קבלן שיאפשר זאת ידרוש על כל שינוי סכומי כסף גדולים יותר. עניין זה קריטי על מנת לאפשר לרוכש לתת את המגע האישי בדירה. אצל קבלנים מסוימים ניתן להטמיע את תכנית המטבח המיועד כבר בשלב מוקדם ולחסוך קשיים בהמשך (העברת נקודות ביוב ואינסטלציה, מיקום פתחי אוורור וכדומה). מי שהדבר קריטי לו, חשוב שיברר זאת כבר בשלב ההתעניינות.

תחום נוסף שבו המגע האישי בא לידי ביטוי הוא בחירת חומרי הגימור. האם הקבלן מאפשר בחירה של מרצפות, כיורים, אסלות וכדומה? לאילו אולמות תצוגה הוא שולח את הרוכשים, והאם ניתן לבצע בהם הדמיות שייתנו תמונה נכונה של כל בחירה? גם כאן חשוב לזכור כי בדרך כלל אפשרויות הבחירה פשוטות יותר ככל שמועד הרכישה מוקדם יותר.

חשוב לברר מהי איכות חומרי הבנייה (בלוקים, אלומיניום וכדומה) שקבלן עושה בהם שימוש, ומה הם המותגים של המוצרים (ברזים, דוד שמש וכדומה) המשולבים בבית. מותגים מוכרים מספקים שירות למוצרים גם שנים לאחר הרכישה.

חובה לבדוק גם את החברה - מה אומרים עליה רוכשים קודמים? כיצד נראות דירות שבנתה? איך מתבצע השירות ללקוחות? אפשר גם לנסות ולקבל מידע אודות איתנותה הפיננסית ובכך להימנע מקשיים בהמשך.

מעבר לכל אלו, חשוב לשים לב ליישוב שבו ממוקמת הדירה ולקהילה שאליה אתם מתכוונים להצטרף. מרכיבים אלו, שאינם תלויים בכם ובקבלן, הם קריטיים לא פחות מאחרים לאיכות החיים.

הכותב הוא מנכ"ל חברת 'קדומים לעד'