רנד בהופעה
רנד בהופעהדוברות יצהר

מעל 800 בני אדם הגיעו לישוב יצהר שבגב ההר שבשומרון השבוע בכדי ליהנות ממופע שולי רנד.

הישוב יצהר נבחר על ידי מתנ"ס המועצה האזורית שומרון ומפעל הפיס והמרכז לשלטון מקומי על מנת לחזק את הישוב לאחר הרצח של השחקן אביתר בורובסקי, תושב הישוב לפני מספר חודשים בצומת תפוח.

האירוע ביצהר קיבל משמעות נוספת לאחר מעצרו האלים של בועז אלברט תושב הישוב תוך שימוש באקדח הטייזר לעיני ילדיו, אירוע שזכה לתשומת לב רחבה בתקשורת והוביל את צמרת המשטרה לנקיטת צעדים ראשונים נגד אלימות השוטרים.

במרוצת המופע הקדיש שולי רנד שלושה משיריו ביניהם השיר בן מלך לבעז אלברט ומשפחתו שלא נכחו במקום בעל כרחם, וקרא להפסיק האכזריות כלפי המשפחה והצווים והשטויות כהגדרתו. רנד אף השווה בין אלברט לבין יהונתן פולארד וגלעד שליט ואמר בהתייחס לפולארד: "הדעת לא תופסת את העוולה שהיהודי הזה נרקב בלי שום טעם ובלי שום ריח בכלא האמריקאי".

גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, בירך את תושבי יצהר באירוע ואמר: "אין מקום יפה יותר ומתאים יותר לקיים בו הופעה בסדר גודל כזה. יצהר המשקיפה על ארץ ישראל מקצה לקצה היא אחד המקומות היפים בארץ, ואנחנו ללא ספק יושבים באמפי היפה ביותר בארץ ישראל". 

משה שמעון, יו"ר המזכירות ביצהר, אמר באירוע: "הערב הזה נולד בעקבות הרצח של אביתר שהיה איש תרבות שניסה לייצר תרבות יהודית אמיתית כפי שראוי לעם ישראל שחזר לארץ הקודש" עוד הוא הוסיף ואמר: "אנחנו לא שוכחים את משפחת אלברט שנמצאת עכשיו בצפון לא מבחירה אלא כי נכפה עליהם. בעז אלברט בחר בדרך מאוד אמיצה לשלם מחיר אישי כבד כדי הלחם בצווי ההרחקה הדרקוניים שאנחנו כישוב מכירים שנים רבות, והיום ביום הולדתו הארבעים אנחנו מאחלים לו שיוכל לשבת לבטח בביתו ללא צווים והרחקות לא סבירים ואכזריים".