פשע פוליטי ומוסרי. אסד
פשע פוליטי ומוסרי. אסדרויטרס

רשות השידור הרשמית של משטר אסד מציגה גרסה אחרת לתקיפת האווירית שבוצעה שלשום (רביעי) ממזרח לבירה דמשק.

בהודעה רשמית נמסר, כי "יחידות של צבאנו הגיבור השמידו היום מאורות וריכוזי טרוריסטים במספר כפרים ועיירות באזור הכפרי של דמשק וגרמה להרוגים ופצועים בקרבם".

גורם סורי בכיר הוסיף, כי "יחידות של צבאנו הגיבור ביצוע מספר פעולות נגד קבוצות הטרור החמושות בכפרים ג'ובר, ערבין וזמלכא שהביאו לחיסול מספר מאנשיהן ולהריסת מאורותיהם".

סרטוני וידאו רבים המגיעים בשעות האחרונות מסוריה מתעדים הרג המוני של אזרחים סורים. הסרטונים מציגים גופות רבות של גברים, נשים וילדים שלא ניכרה פגיעה בהן פגיעה של נשק קונבציונלי (לדוגמה קטיעת איברים, סימני שריפה ועוד), וכן ילדים ומבוגרים הסובלים מקשיי נשימה חמורים עד למותם.

על שימוש בנשק כימי בידי משטר אסד דווח מספר פעמים בעבר בזירות לחימה שונות בצפון סוריה. השימוש בנשק זה  באזור דמשק, אם אכן יתברר כדיווח אמת, עשוי ללמד על תחושת המצוקה הקשה בה נמצא המשטר על רקע ההצלחות של המורדים בשדה הקרב באזורים הרגישים ביותר של המשטר במובלעת העלאווית במערב סוריה ובאזור דמשק.

ארצות הברית החלה לרענן את האופציות לתקיפה אפשרית בסוריה שמטרתה להעניש את הנשיא בשאר אסד על השימוש בנשק כימי, שעשה לכאורה נגד אזרחי המדינה בפרברי דמשק.

גורמים אמריקנים מעריכים כי הנשיא אובמה לא יהסס לתקוף באיראן, אך רק אם יתברר באופן סופי שאסד אכן עשה שימוש בנשק כימי.

הפנטגון החל בעדכון רשימת המטרות לתקיפה אווירית אפשרית בסוריה. ברשימה מגוון מטרות של מתקני ממשלה וצבא. העדכון נועד להעמיד לרשות הנשיא אובמה את האופציות הקיימות לתגובה נגד אסד.