השהייה בבית הופכה משמעותית הרבה יותר
השהייה בבית הופכה משמעותית הרבה יותראיקאה
רשת איקאה ישראל משיקה את הקטלוג לשנת 2014, ה-14 במספר, תחת הכותרת "Living with children" (לחיות עם ילדים).

בקטלוג ניתן למצוא השראה, רעיונות עיצוביים וטיפים לפעילויות השונות בחיי היומיום ובמיוחד לחיים עם ילדים, המבוססים על מחקר מקיף שערכה, בנושא "משחק בקרב הורים וילדים".

על בסיס המסקנות מהמחקר פיתחה איקאה מגוון מוצרים פונקציונאליים ובטוחים, אשר תומכים בכל שלבי ההתפתחות של ילדים ומאפשרים לבית להיות "מגרש המשחקים" של הילדים.

הקטלוג עצמו יופץ ל- 1.395 מיליון בתי אב בישראל, בהשקעה של כ- 7.5 מיליון ש"ח. מגוון הרהיטים והאביזרים בחנות עומד השנה על כ- 7,500 מוצרים, מתוכם – 1,704 פריטים המוצגים בקטלוג.

בנוסף, לקוחות איקאה יוכלו גם השנה ליהנות מהוזלת מחירי המוצרים, שירדו בשיעור של כ- 3% בממוצע, וזאת למרות גידול של 1.5% בעלויות השינוע, גידול של 1% בעלויות הייצור והעלאת המע"מ בשיעור של 1%.

שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל, אומר כי מאז כניסתה של איקאה לישראל ב-2001 היא פעלה להוריד מחירים, לאורך השנים ומאז ועד היום ירדו מחירי הפריטים בשיעור של 14% בממוצע. "גם בשנה זו למרות השינויים בכלכלה ובתנאי השוק, תוזיל איקאה את מחירי המוצרים בממוצע של 3% ותמשיך להבטיח את מחירי המוצרים לשנה הקרובה כפי שמצוין על גבי הקטלוג. יצוין כי מחירי הקטלוג תקפים למשך שנה שלמה".

(איקאה)

המחקר שערכה איקאה העולמית בקרב 11,000 משפחות ב-25 מדינות מלמד שתי תובנות מרכזיות על התנהגות חיי המשפחה בבית והקשר בין הורים לילדיהם. התובנה הראשונה והבסיסית ביותר היא שילדים רוצים לבלות עוד זמן עם הוריהם ללא קשר לסוג הפעילות ומיקומה, והפעילויות היומיומיות הרגילות שהורים עושים עם ילדיהם הן הפעילויות הזכירות ביותר.

מהמחקר עולה כי יותר מ-33% היו רוצים שהוריהם ישחקו איתם יותר. גם ההורים (71%) ציינו שהיו רוצים לבלות עוד זמן עם ילדיהם. בנוסף, 45% מההורים שנשאלו ציינו כי הם מרגישים שאין להם מספיק זמן לבלות עם ילדיהם, למרות ש- 83% מההורים ציינו שהם אוהבים לעשות זאת. אולם, גם כשהורים (26%) מוצאים זמן להיות עם ילדיהם הם מרגישים מתוחים מידי מכדי ליהנות מהמשחק.

תובנה שנייה שעלתה מהמחקר היא שילדים אוהבים ליטול חלק בעולם הפעילויות של המבוגרים, מבישול וסידור שולחן ועד מיון ומחזור פסולת, כשדווקא המשימות הפשוטות והיומיומיות מהעולם הזה, הן אלו שתורמות להתפתחותם של הילדים. על פי המחקר, 53% מהילדים היו רוצים לבלות זמן בבישול ואפייה במטבח עם הוריהם ואילו 41% מההורים ציינו כי הם משלבים את ילדיהם בבישול ואפייה, כדרך לקדם את היצירתיות שלהם.

לדברי גבאי, "המחקר מלמד אותנו שהשהות בבית עם ילדים, שנמצאים בו הרבה יותר זמן מבעבר, הופכת להיות משמעותית יותר מבחינת בטיחות, נוחות וחוויה משפחתית. על רקע המאפיינים הללו והרצון שלנו לתת מענה אמיתי למשפחות מגוונות בעלות צרכים שונים, אנו משיקים קטלוג שכולו השראה, רעיונות עיצוביים וטיפים לפעילויות השונות בחיי היומיום בבית שיש בו ילדים".