הבשר שנתפס
הבשר שנתפסמשטרת ישראל

בפעילות משותפת של שוטרי ומתנדבי המועצה האזורית חבל מודיעין של מג"ב מרכז נעצרו 2 חשודים ונתפס בשר מוברח במשקל 700 ק"ג בתוך רכבם.

מעניינת במיוחד היא הדרך שעבר הבשר עד לתפיסתו. עד שהגיע לכביש 1 (בסמוך למודיעין) - שם נתפס, עבר הבשר את כל הדרך מברזיל שבדרום אמריקה דרך ירדן, שם גם נארז, משם ליהודה ושומרון, ומשם לרכבם של 2 החשודים שנעצרו. מתחקורם הראשוני עולה כי הבשר יועד למכירה ושיווק לחנויות באזור תל אביב.

מפקד הצוות מספר "המיניבוס נשא את הכיתוב 'אל על' ונוסעיו עוררו את חשדנו. החלטנו לעכב את הרכב על מנת לערוך חיפוש מקיף בתוכו. פתחנו את תא המטען והופתענו למצוא שם לא פחות מ-700 ק"ג של בשר מוברח, ללא קירור וללא תנאים אשר ראוי לאחסן בהם אוכל בכלל ובשר בפרט".

במשמר הגבול מציינים כי הברחת בשר משטחי יו"ש לישראל, נחשבת תופעה מסוכנת אשר תופסת תאוצה בתקופה האחרונה. "הבשר המוברח שאמור בסופו של יום להימכר ברשתות המזון בארץ, עובר דרך ארוכה בתנאים מחפירים ,ללא קירור ותנאים סטריליים מה שעלול לסכן את בריאות הציבור", מציינים.

המעורבים בהברחה נעצרו, ויחידת הפיצוח הוזעקה למקום. מדובר בשני תושבי מזרח ירושלים בשנות ה-30 לחייהם, אשר הם רק חלק ממכונת ההברחות המשומנת, אומרים במשמר הגבול.