הקמפיין של יד שרה

ארגון 'יד שרה' השיקה היום (שני) את מערך "אשפוז בית".

באירוע ההשקה תיאר מייסד ונשיא יד שרה אורי לופוליאנסקי את הסיבות להרחבת שירות השאלת הציוד ולהקמת מערך אשפוז בית, "מצוקת האשפוז הולכת ומחריפה משנה לשנה, ואלפי חולים מתים מידי שנה כתוצאה מהידבקויות בבתי החולים. יחידות האשפוז הביתי מאפשרות אשפוז בסביבה בריאה ותומכת".

"לפני כשלוש שנים התחלנו במהלך והיום אני יכול לבשר שהשלמנו את ההצטיידות של למעלה מ-4,000 יחידות, ויד שרה היא למעשה בית החולים הביתי הגדול בישראל".

מערך 'אשפוז בית' כולל מיטת בית חולים מתכווננת, כורסא סיעודית, מנוף להרמת חולה, מזקק חמצן וציוד ומכשור נוסף לפי הצורך. הציוד מסופק ישירות לביתו של החולה ומשמש אותו בכל תקופת ההחלמה. יד שרה מפעילה שבעה רכבי שירות להעברת הציוד ישירות לבית החולה, מוקד פניות ומוקד שירות הכולל טכנאים וסיירת ביקורים. בשנת 2012 נעזרו בשירות 7,000 איש.

במסגרת ההשקה הוצג השלב הבא של מערך "אשפוז בית" - חיבור החולה בביתו עם הממשק המיחשובי בבתי החולים ובקופות החולים להמשך תהליך הטיפול בבית. לכל חולה יוצמד מערכת טלמדיצין, הכוללת את הטכנולוגיות ללקיחת המדדים הרפואיים הנדרשים כמו מד לחץ דם, דופק, חום, מד סיטורציה וסוכר בדם. כל המידע ינותב למוקד רפואי שיעקוב וייתן את המענה הנדרש להמשך הטיפול בכל שעות היממה. לופוליאנסקי קרא לראשי מערכת הבריאות בישראל, לראשי בתי החולים וקופות החולים לפעול יחד כדי לתפעל את מערך "אשפוז בית" במהירות. 

באירוע ההשקה השתתף פרופ' ערן הלפרין, מנהל מרכז הרפואי "רבין" שעמד על החשיבות למציאת פתרונות לצפיפות הגוברת בבתי החולים ועל היתרונות של מערך "אשפוז בית".

באירוע השתתף אייל פלד שהגיש שנים רבות את תכנית הטלוויזיה הפופולארית "מסע עולמי", ושעבר אירוע מוחי לפני חמש שנים וחצי. אייל התנדב להשתתף בהתנדבות בסרטון התרמה ליד שרה שכותרתו "ממסע עולמי למסע שיקומי" שיחל בשבוע הבא. את הסרטון והקמפיין הפיקה בהתנדבות חברת הפרסום "ראובני-פרידן".