עמידרור
עמידרורפלאש 90

במפגש שקיים הלילה בבית הלבן העביר יו"ר המועצה לביטחון לאומי, האלוף במיל יעקב עמידרור, לממשל האמריקאי בקשה ישראלית לדיווח מוקדם טרם תקיפה אמריקאית בסוריה.

עמידרור פגש את מקבילתו האמריקאית סוזן רייס והשניים דנו בהתפתחויות האחרונות בזירה הסורית ובהיערכות לתרחישים שונים. במסגרת מפגש זה פרס את חששותיה של ישראל ובקשת ההתראה מוקדמת.

פגישה זו בין עמידרור לרייס מהווה המשך ישיר לשורת מפגשים בין צמרת הביטחון והמדיניות הישראלית והאמריקאית לקראת אפשרות של תקיפה אמריקאית בסוריה.

נזכיר כי שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, קיים אמש (ב') מסיבת עיתונאים בה הבהיר כי אכן נעשה בסוריה שימוש בנשק כימי. "השימוש בנשק כימי בסוריה הוא אמיתי ומבוסס על עובדות", הכריז קרי והוסיף כי "על המצפון של כל אומות העולם להזדעזע מהמתקפה שביצע צבא סוריה ולוודא שדבר כזה לא יחזור על עצמו". קרי הוסיף עוד כי "העולם כולו מוכרח לתת את הדין על שימוש בנשק כימי".

הוא אמר כי ארצות הברית מחזיקה בקטעי וידאו והוכחות נוספות מהקרקע לכך שנעשה שימוש בנשק זה, "ברור לנו שהמשטר הסורי מחזיק בסוג כזה של נשק".

על פי הערכות קרוב מאוד יום התקיפה האמריקאית אך מנגד הזהיר בשאר אסד את מדינות המערב כי כל התערבות צבאית של ארצות הברית בנעשה בארצו תסתיים בכשלון, וכי מנהיגי המערב לא יצליחו להפוך את סוריה לבובה של המערב. "הם יכולים לפתוח במלחמה, אבל הם לא יודעים כמה זמן היא תימשך. הם מבינים שאין להם שליטה על התכנון הזה", טען אסד בראיון לעיתון הרוסי "איזבסטיה" והוסיף כי "אמריקה השתתפה בכמה מלחמות, אך לעולם לא הצליחה להשיג את המטרות הפוליטיות שלה".