תרומת דם
תרומת דםרועי אנגל - דוברות מד"א

בכל שנה, נערכים במד"א למחסור העונתי החמור במנות דם, המתרחש בתקופת חגי תשרי.

בתקופה זו, הכוללת בתוכה ימי חג וחול המועד רבים, מתקשים צוותי התרמות הדם לגייס את 1,200 תורמי הדם הנדרשים בכל יום, כפי שנהוג במהלך ימות השנה, עקב יציאתם לחופשה של מרבית הציבור בישראל. השנה, מרבית ימי החג מתרחשים באמצע השבוע, דבר שצפוי להחמיר עוד יותר את המחסור במנות הדם.

עקב כך, צופים במד"א ירידה חדה במלאי הדם במד"א העלולה לגרום לקשיים באספקת הדם לבתי החולים. קשיים אלה עלולים להביא לפגיעה של ממש בפעילות הרפואה השוטפת ולדחיית ניתוחים.

המחסור במנות דם צפוי במנות דם מכל הסוגים, ובמיוחד במנות דם מסוג O ובכל סוגי הדם עם  Rh שלילי. כל תורם זכאי לקבל ביטוח דם לשנה, לו ולמשפחתו מקרבה ראשונה.

לקראת המחסור הצפוי, מבקשים בשירותי הדם של מד"א מהציבור לבוא ולתרום דם באתרי ההתרמה המתפרסמים מידי יום באתר האינטרנט של מד"א.

בנוסף, ניתן גם לקבל פרטים על אתרי ומועדי התרמות דם ברשות הרבים ובתחנות מד"א השונות בטלפון 1-800-400-101 או באפליקציית מד"א ב Play store לאנדרואיד או ב App Store למכשירי אפל (מצ"ב מסמך הסבר מפורט). המעוניינים להזמין צוות מתרימים לקבוצות מאורגנות (מעל 25 איש) מתבקשים לפנות לבנק הדם בטלפון 03-5300402/69.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, אמר כי "במהלך ימי חגי תשרי ועד לאחר חג הסוכות, אנו עדים לירידה דרסטית בכמויות הדם בשירותי הדם של מד"א. השנה, כאשר מרבית החגים חלים באמצע השבוע, אנו צופים כי המחסור יהיה חמור יותר מהרגיל. על מנת שנוכל להמשיך ולסייע בהצלת חיים ולהעניק לכל אחד את הטיפול הראוי לו והסיוע שלו הוא נזקק, אני קורא לציבור להגיע לאתרי התרמות הדם ברחבי הארץ ולתרום דם בהקדם".