נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: פלאש 90

על רקע המשבר הכלכלי בעולם הישיבות והכסף המעוכב במשרד האוצר מתייחס יושב ראש הבית היהודי נפתלי בנט לסוגייה.

לערוץ 7 נודע כי בנט שיגר אחר הצהריים (שלישי) הודעת SMS לחברי הסיעה.

"חבריי היקרים בסיעה: עדכון על הישיבות - אני מטפל בעניין באופן אישי, והאחריות הבלעדית עליי לעמוד בהתחייבות. יש התקדמות משמעותית וברגע שהעניין ייסגר אעדכן אתכם".

ביום חמישי צפויה להתקיים ישיבת סיעה בה בין השאר תעלה שוב מצוקתן הכספית של הישיבות והדרך לפתור אותה מצד מפלגת הבית היהודי. לערוץ 7 נודע כי בימים האחרונים ניהל בנט מלחמה באווירה מתוחה עם הגורמים הרלוונטים כדי להשיג את התקציב לישיבות.

שר האוצר יאיר לפיד התגאה במוצאי שבת בקיצוצים שביצע בעולם התורה."כן, התכוונו כשאמרנו שהגיע הזמן להקים ממשלה בלי המפלגות החרדיות. ניהלנו מו"מ קואליציוני קשוח כדי שזה יקרה. התכוונו כשאמרנו שלא יהיו פה יותר ממשלות של 35 שרים וסגני שרים. בממשלה הנוכחית יש 21 שרים, ובבאה אחריה יהיו רק 19 בגלל שינוי שיטת הממשל שהובלנו".

לפיד ציין בין השאר את החוק שעבר בממשלה ואחרי שיעבור בכנסת יביא לגיוסם של 70% מהצעירים החרדים בשלוש השנים הקרובות. "התכוונו כשאמרנו שצריך להעביר את המדינה מתרבות של קצבאות לתרבות של עבודה".
 
אתמול ציין גורם בעולם הישיבות בשיחה עם ערוץ 7 כי המתקפה מצד יש עתיד על הישיבות לא מבדילה בין ישיבות ציוניות לחרדיות. לדבריו, אנשי יש עתיד מנסים (ומצליחים) לפגוע ב'הסדר' עם הארכת השירות, הטלת הגבלות על הישיבות הגבוהות, פגיעה בתלמידים המתמידים, הגברת האכיפה שהופכת את כל התלמידים לחשודים, הקמת צוות שיעמול על החתמה ביומטרית לתלמידים והצבת יעדים לישיבות בידיעה כי הן אינן יכולות לעמוד בהם.
 
"לא לחינם אין פרוטוקולים מוועדת פרי", הוא אומר. לדבריו, מפלגת הבית היהודי נפלה למלכודת של יאיר לפיד, "החבירה אליו בנושא הזה הייתה טעות גדולה. נפתלי בנט חשב שהוא בסיירת מטכ"ל ולא הבין שהוא נכנס לעומק הפוליטיקה שם מילה זו לא מילה, הבטחות אינן הבטחות, אח זה לא אח".