"נתניהו ולפיד מנותקים מהעם"

מנכ"ל עמותת "תכלית", אהרון כהן מספר לערוץ 7 כי השנה בעקבות הגזרות של שר האוצר יש פניות רבות מכלל האוכלוסייה בבקשת סיוע לקראת החגים.

"בתכלית נערכים לקראת החגים לחלוקת אלפי סלי מזון למשפחות נזקקות ברחבי הארץ. אין ספק שהביקוש לסיוע השנה גבר בעקבות הגזרות הכלכליות. לדעתי האוכלוסייה שהכי נפגעה היא האוכלוסייה החרדית שגם נפגעו מהקצבה בכולל ופעם שנייה מקצבת הילדים.אני לא יודע איך אנשים ישרדו את זה", מספר כהן.

כהן מותח ביקורת על ראש הממשלה ושר האוצר שלטענתו הם מנותקים מהעם, "תמיד יהיו עניים אבל לא יכול להיות שזה יגיע למימדים עצומים. רק עכשיו פורסם כי 42% מילדי ישראל נמצאים מתחת לקו העוני איזה דור אנחנו מגדלים. מציאות כזאת מוכיחה כי נתניהו לפיד מנותקים מהעם, שלא נדבר על זה שבמקום לעזור לעמותות הם שמים עליהם עוד בירוקרטיה".

לסיום אומר כהן, "אני מקווה שיבוא יום ומדינת ישראל תיקח אחריות על כל אותם אנשים נזקקים. אין ספק שחלוקה ועזרה למשפחות נזקקות היה צריך להיות בידי הממשלה ולא בידי עמותות אבל עד  שזה יקרה אנחנו פה".

בתכלית מציינים כי "העובדות מוכיחות שבמדינת ישראל קיים עוני מחפיר. נתונים רשמיים של הביטוח הלאומי מלמדים על למעלה ממיליון איש בישראל החיים מתחת לקו העוני, מתוכם למעלה מ- 600,000 ילדים הרעבים לפת לחם. זוהי טרגדיה כואבת, המהווה תעודת עניות לכולנו לקראת החגים".