אונר"א
אונר"אפלאש 90

משרד החוץ מפרסם הערב (רביעי) בצעד חריג הודעה רשמית מטעם מדינת ישראל, התוקפת את סוכנות הסעד לפליטים פלסטינים של האו"ם, אונר"א.

ההודעה מתפרסמת בעקבות הודעת הגינוי שפרסמה אונר"א למדינת ישראל וצה"ל בעקבות האירוע במחנה הפליטים קלנדיה, בו נהרגו 3 פלסטינים במהלך התפרעות אלימה.

הודעת משרד החוץ נפתחת בהבהרה, לפיה "ישראל מצרה על הנפגעים בנפש כתוצאה מהפעולה הצבאית אמש למעצרו של פלסטיני החשוד במעורבות בטרור. נפתחה חקירה רשמית על ידי צה"ל במסגרת הנוהל הקבוע במקרים של נפגעים אזרחים".

"מבלי להתייחס מראש לתוצאות החקירה, אנו מביעים את אכזבתנו (אף כי לא הופתענו) מההודעה לתקשורת שפרסמה אונר"א אתמול בעניין זה", מוסיפים במשרד החוץ.

במשרד החוץ מציינים, כי "תוך המנעות מאזכור כל הקשר או סיבה לפעולה הישראלית, אונר"א נחפזה לצטט 'דיווחים מהימנים' על מנת לקבוע שאחד מעובדיה נורה 'בדרכו לעבודה, מבלי שהיה מעורב בפעילות אלימה'. פרט לעובדה שאונר"א כלל לא טרחה לברר עם מקור רשמי ישראלי כלשהו את הפרטים, יש לציין שהיא שיגרה בבהילות את הודעתה לעתונות עוד בעיצומם    של האירועים האלימים בקלנדיה. עולה השאלה, הכיצד זה הצליחה הסוכנות לאסוף ראיות פליליות, להצליב עדויות ראיה,  ולהסיק מסקנות נחרצות כל כך תוך שעות ספורות בלבד".

"מצער מאד שאונר"א נכשלת באופן קבוע להפגין דבקות והתלהבות דומים כאשר היא מתבקשת לחקור חשדות המופנים כלפיה עצמה", מציינים במשרד ומזכירים, כי "בתחילת החודש, למשל, נאלצה אונר"א להודות כי התרשלה בהרשותה לגורם שלישי להשתמש בחלק ממתקניה כדי לארגן קייטנות שבהן ילדים פלסטינים ספגו הטפות לאלימות ולאנטישמיות. מיותר לציין שההודאה בחצי פה של אונר"א פורסמה רק לאחר 'חקירה ממושכת ומפורטת', בניגוד להליך החפוז והשטחי שבו נקטה אתמול".

"אנו קוראים איפוא לאונר"א לחזור ולעסוק במשימתה המקורית, שהיא הסיוע לפליטים הפלסטינים, ולהמנע מפעולות  של תעמולה פוליטיות חד צדדית. רק כך היא תוכל לקוות שישראל וקהילת התורמים הבינלאומית יתייחסו אליה ברצינות", מסכמים במשרד החוץ.