ד"ר מיכאל בן ארי
ד"ר מיכאל בן אריפלאש 90

ח"כ מטעם האיחוד הלאומי בכנסת ה18. עובד בימים אלה על הקמת ארגונים שיתמודדו מול ארגוני הקרן החדשה לישראל, במאבק על זהותה היהודית של המדינה. סבור שהזהות היהודית של המדינה בסכנה ושנציגי הימין בכנסת הנוכחית "נחמדים" מדי.

איפה אתה היום, ד"ר בן ארי?

"הקמתי את 'הקרן להצלת עם ישראל', שזה גוף שעומד מול המגמות של הקרן החדשה לישראל. זו עמותה שאני מפעיל אותה, יש לי משרד בירושלים ואני ממשיך לפעול למען עם ישראל כמו בעבר. הפעילות הציבורית שלי לא התחילה ביום שנכנסתי לכנסת ולא הפסיקה כשיצאתי משם. אני אידיאולוג, לא פוליטיקאי".

איך אתה מסכם את חווית הכנסת?

"אני חושב שהבאתי לידי ביטוי את האמיתה שמדינת ישראל היא מדינת יהודית בכל התחומים. הייתי סמן ימני בכנסת ומאוד חד משמעי, ולא פעם התיישרו איתי גופים כאלה ואחרים. בהתחלה מכפישים אותך ומלגלגים, אבל בסוף מבינים שאי אפשר אחרת. הסנקציות שהטילו על ח"כ חנין זועבי, למשל. הרי הכפישו אותי בתקשורת כשיצאתי נגדה, אך לאחר מכן כולם הצטרפו אליי".

"כל החקיקה שיזמתי הייתה בתחומים של הגנה על הזהות היהודית של המדינה. לא יזמתי חוקים כדוגמת רישום כמות הסוכר במזון על האריזה באותיות גדולות. הצטרפתי לחוקים כאלה, אך יזמתי חקיקה בתחומים אחרים, כמו תקציבים לסרטים ותיאטראות שיוצאים נגד המדינה, הוצאה של התנועה האסלאמית מחוץ לחוק, ונקודות זיכוי לגברים דתיים בעלי משפחות גדולות, שיוכלו לפרנס בכבוד. זו התשובה ארוכת הטווח לתשלומי ההורים. הייתי פעיל אינסופי בחקיקה, למרות שהייתה הכשלה שיטתית על ידי שר המשפטים יעקב נאמן לכל חוק שהעליתי. כמו כן יש לי חלק ניכר בפעילות נגד המסתננים. הפעולות שעשיתי בשטח, הלשכה שלי שישבה בדרום תל אביב, החיבור שלי עם תושבי השכונות - כל אלו העלו לסדר היום את מצוקת התושבים וההתמודדות עם בעיית המסתננים".

מה אתה אומר על נציגי הימין בכנסת היום?

"מה שמעניין את הבית היהודי היום זה מריבות עם החרדים או הפרטת הנמלים, אך לצערי זה לא מה שיעזור לנו להציל את המדינה. האתגר של הדור שלנו הוא מה יהיו פניה של המדינה היהודית. אך כששי פירון מוביל בצעדי ענק מחיקה וטשטוש של הזהות היהודית-ערכית של המדינה בדמגוגיה זולה, אין מי שעומד בפרץ כי כולם חוששים שיקראו להם גזענים וקיצונים".

אז הבית היהודי הם ימין נחמד?

"אני הודחתי כי הבית היהודי רצו להיראות יותר נחמדים, אבל זה למכור את האמת וזה המחיר. מכרו את הליבה של הקיום שלנו. מאבקים על רב ראשי ציוני דתי או לא ופתיחה של אזורי רישום הנישואין, אלו מאבקי סרק חסרי משמעות כאשר אנחנו בדרך לאיבוד הזהות של המדינה היהודית, ואנחנו כבר שם. כשמנהיג מחנה הימין מדבר על שילוב ערבים עוד לפני שהוא מדבר על שילוב חיילים וסטודנטים ועבודה עברית, אז אנחנו בבעיה גדולה. אין מי שנושא את הדגל שקמה כאן מדינה יהודית למען העם היהודי, בלי נחמדות ובלי פשרנות. אני מזהה בפוליטיקה שאין מי שמוכן להיות לא נחמד. כולם רוצים להיות נחמדים היום. בגלל זה גם הוציאו אותי החוצה. אני הפרעתי להם להיות יפה".