זבולון אורלב
זבולון אורלבצילום: פלאש 90

ח"כ לשעבר זבולון אורלב (68), אשר שירת את הציבור לאורך שנים בתפקידים רבים, חש בימים אלו חופשי ומאושר. "אני עושה חיים", הוא צוחק.

"אני בוחר לעשות מה שטוב לי ועושה רק דברים שאני אוהב. מעבר לכך שאני ממלא טוב יותר את חובתי כבעל, כאבא וכסבא, אני גם תורם מזמני לעמותות שונות שפנו אליי לעזרה. בנוסף לכך אני בודק כמה הצעות עסקיות שעומדות על הפרק".

אורלב מספר כי את עיקר זמנו הוא מפנה לאחרונה לתחום התמחות חדש - כתיבת ספרים. בשלב הראשון הוא עמל על איסוף וריכוז נתונים וחומרים נדרשים. למלאכת הכתיבה הוא מקדיש חלק ניכר מיומו.

במה יעסקו הספרים?

"כמובן, ספר ביוגרפיה על שלושים שנות עשייה ציבורית, וספר שיעסוק בסוגיית ההתנתקות מהזווית העובדתית ולא הכפשות ועלילות כמו שהיו", הוא מדגיש. "ספרים אחרים יעסקו בכמה חוקים מאוד מרתקים וחשובים בהם עסקתי כפרלמנטר. אני מעוניין להחזיר לציבור את הטוב שהשפיע עליי".

אתה נשמע נינוח. השלמת עם פרישתך מהחיים הפוליטיים?

"בהחלט, אני נהנה מכל רגע".

אורלב מתגורר בשכונת גבעת מרדכי בירושלים, נשוי ואב לארבעה וסב גאה לתשעה נכדים.

את פעילותו הפוליטית החל אורלב במסגרת צעירי המפד"ל. ב1979 מונה לראש לשכתו של השר זבולון המר, ובהמשך מונה למנכ"ל משרד הדתות ולמנכ"ל משרד החינוך והתרבות.

אורלב שימש כמזכ"ל המפד"ל ולאחר מספר שנים נבחר לכהן כחבר כנסת מטעמה, החל מהכנסת ה15 ועד הכנסת ה18, בין היתר כשר הרווחה, כיו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט וכיו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה. כמו כן הוא השתתף בעבודתן של הוועדה לענייני ביקורת המדינה והוועדה לפניות הציבור, בוועדה המיוחדת לנושא הנשירה מבתי הספר בוועדות חקירה פרלמנטריות שונות.

במהלך כהונתו בכנסת נחשב אורלב לאחד המחוקקים הבולטים והמוכשרים במשכן. גאה על עמלו כמחוקק נמרץ, מציין אורלב כי הוציא מתחת ידו לא פחות מ73 חוקים שנכנסו לספר החוקים של מדינת ישראל. "כפרלמנטר פעלתי לחקיקה ענפה של למעלה משבעים חוקים, בעיקר בתחומי החינוך, הרווחה והחברה, שאין ספק שהטביעו את חותמם. אני לא חושב שישנו עוד חבר כנסת עם הישג כזה", הוא מציין. "מעבר לכך, אני מודה על היכולת לייצג נאמנה את עמדותיה של הציונות הדתית, לשקף את ערכיה ולהביא אותם לידי ביטוי בחקיקה ובעשייה רחבה", אומר אורלב, "בכל שנות עבודתי השתדלתי להיות הקול הצלול של הציונות הדתית".

לקראת הבחירות לכנסת ה19 התמודד על ראשות הבית היהודי מול נפתלי בנט ונוצח בהפרש ניכר, ובעקבות זאת הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים. "ברוך ה', הציבור זיכה אותי לכהן כמעט בכל התפקידים האפשריים שיכולתי לחלום עליהם. אני כן מצטער שלא נבחרתי לעמוד בראש התנועה ולהוביל אותה בבחירות", הוא מודה.

לאחרונה פורסם כי גורמים מרכזיים בסניף ירושלים של מפלגת הבית היהודי פנו לאורלב בבקשה שיעמוד בראשות המפלגה בבחירות הקרובות למועצת העיר. אורלב מבהיר כי בכוונתו לשקול את הדברים בכובד ראש, מתוך אחריות לירושלים ולציונות הדתית. "מופעל עליי לחץ כבד ועדיין לא נתתי את תשובתי, למרות שאני נוטה להעניק תשובה שלילית כי הבקשה אינה עולה בקנה אחד עם תוכניותיי האישיות. אני סיימתי את תפקידי בחיים הפוליטיים", הוא מצהיר.

אז לא נראה אותך יותר במליאת הכנסת? אני מקשה, ואורלב משיב: "רק הקב"ה יודע מה צופן העתיד. אני יודע שהחלטתי לפרוש מהפוליטיקה וטוב לי ככה, אבל אף פעם אי אפשר לדעת מה הקב"ה יזמן לי".