אסון התאומים
אסון התאומיםפלאש 90

בעוד פחות משבועיים, יערך בראשון לציון טקס זיכרון לכבאים ואנשי הביטחון שנספו באסון התאומים  ב-11 בספטמבר 2001.

את הטקס יזמו כבאי תחנת ראשון לציון, ובראשם צחי לוי, שאחיו דני לוי ז"ל שימש כבאי מתנדב בלונג איילנד שבניו יורק, והשתתף בפעולות ההצלה ב"גרנד זירו" באסון התאומים ונפטר בינואר האחרון בגיל 54.

צחי לוי, המשמש כמפקד משמרת בתחנת כיבוי אש בראשון לציון, מספר שאחיו גר בארה"ב שנים רבות ועבד כמהנדס קירור, אך עבד במקביל בהתנדבות כמפקד משמרת בתחנת הכיבוי בלונג איילנד.

לדבריו, הם עקבו בדאגה אחרי פעולות החילוץ בהם השתתף אחיו, "ביום של אסון התאומים יצרנו קשר עם אשתו שסיפרה שהוא הוזעק להשתתף בפעולות החילוץ באתר של האסון. דאגנו מאוד, כי ראינו את המגדל הראשון קורס והיה חשש שגם השני יקרוס".

צחי מספר שאחיו דני נפגע מהגזים הרעילים שריחפו באתר האסון, "ענן האבק הגדול שראינו כולנו, הכיל חומרים מסוכנים שנפלטו גם מהדלק. רבים חלו במחלות שונות, אחי גילה לאחר כחודש שהוא חלה במחלה שבה המערכת החיסונית הופכת להרסנית ופוגעת בגוף, במשך שנים הוא היה חולה עד שנפטר בינואר השנה".

הממשל האמריקאי הכיר בדני לוי כחלל ואף ערך לו טקס הלוויה ממלכתי, "הכירו בו כחלל אסון התאומים וערכו לו הלוויה ממלכתית עם שיירה ודגל בחצי התורן. בכל החודשים שלפני מותו, דני הקפיד לומר לנו שגם אם היו שולחים אותו שוב, הוא היה הולך לשם כדי להציל אנשים".

כאמור בעוד כשבועיים בדיוק ב- 11 בספטמבר יערך טקס האזכרה בתחנת הכיבוי בראשון לציון, "אנחנו נוריד את הדגלים לחצי התורן ונצא בשיירת זיכרון לזכר כל החללים שנספו במהלך פעולות ההצלה. לי באופן אישי זה קשה מאוד, המון רגשות צפים. בעינינו אח שלי הוא גיבור שמשאיר לכל בני המשפחה, לאשתו והילדים, ולאמי מורשת של גבורה".