כביש נתיבי איילון
כביש נתיבי איילוןצילום: פלאש 90

בשורה טובה לנהגים. מיום שני הקרוב יפתח לתנועה נתיב נסיעה שלישי, בנתיבי איילון, בקטע שבין צומת חולות ועד מחלף חולון. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

הנתיב החדש שאורכו כ- 12 קילומטרים ישמש בין השעות 06:30 ל- 09:30 בבוקר כנתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) עבור אוטובוסים ומוניות, זאת, במסגרת תוכניתו של השר כץ לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית.

שר התחבורה מסר, כי פתיחת הנתיב תקל באופן משמעותי על עומסי התנועה בנתיבי איילון ותקצר באופן ניכר את זמני ההגעה של הנהגים המבקשים להגיע לתל אביב מכיוון דרום.

יצויין, כי קטע הכביש שבין חולות לחולון הוא אחד מקטעי הכביש העמוסים ביותר  בישראל. מידי יום חולפים בכביש כ- 150 אלף כלי רכב.

השר כץ הוסיף, כי הנתיב החדש, שישמש גם כנתיב תחבורה ציבורית, יאפשר גישה מהירה לתל אביב מיעדים מרכזיים שעד כה לא נהנו מתחבורה ציבורית, מהירה לתל אביב, דוגמת רחובות, יבנה, אשקלון, נס ציונה וקרית מלאכי.

שר התחבורה הנחה את חברת נתיבי איילון לפתוח לתנועה את נתיב הנסיעה השלישי, בכביש 20, מדרום לצפון זאת, לאחר שלפני קצת פחות משנה הורה על פתיחת הנתיב המקביל, מצפון לדרום.

יצויין, כי בימים אלה בוחן משרד התחבורה היתכנות להקמת חניון "חנה וסע" בדומה לחניון שפירים, שהוקם בכניסה לתל אביב. על פי התוכנית יועמד לרשות הציבור שרות שאטלים (היסעים מיוחדים) מהחניון, ישירות למרכז תל אביב, במשך כל שעות היום.