חגיגות המאה חמישים
חגיגות המאה חמישיםויקיפדיה

הערך ה-150 אלף בויקיפדיה, "ישראל-חיים בּילֶצְקי", שהיה משורר יידי ומסאי, מבקר וחוקר ספרות יידיש דו-לשוני, נכתב על ידי המשתמש "אביעדוס".

עם כתיבת הערך ה-150,000, מציינת ויקיפדיה אבן דרך נוספת בהפיכתה למאגר הידע החופשי בשפה העברית הגדול בעולם.

בוויקיפדיה העברית נכתבים כיום כ-35 ערכים ביום על ידי כ-760 עורכים פעילים הלוקחים חלק בעדכון וכתיבת התוכן בה מדי חודש. לרגל האירוע, ולמשך השבוע הקרוב, הוחלף לוגו האתר בלוגו חגיגי שעוצב על ידי המשתמשת עיצובית ושנבחר ברוב קולות על ידי הקהילה העורכים.

ויקיפדיה העברית מדורגת כוויקיפדיה האיכותית ביותר לאחר ויקיפדיה בגרסתה האנגלית. מדי חודש נצפים בוויקיפדיה העברית 47.5 מיליון דפים ולפי ועדת המדרוג לאינטרנט, ויקיפדיה היא האתר הרביעי הבינלאומי הנצפה ביותר בישראל עם 2.1 מיליון גולשים בפועל.  בעולם מדורגת ויקיפדיה כאתר החמישי הנצפה בעולם - למעלה מ-500 מיליון גולשים מבקרים באתר מדי חודש אשר גולשים ללמעלה מ-20 מיליארד דפים באתר.

ג'ימי ויילס, מיסד ויקיפדיה, בירך לפני כחודשיים את הקהילה העברית כחלק מחגיגות העשור ואמר כי "ויקיפדיה העברית היא אחת מהוויקיפדיות האיכותיות ביותר מבין 280 הוויקיפדיות הפועלות כיום", כתב בפנייה לעורכים, "ביקרתי בישראל מספר פעמים ובכל פעם נהניתי לראות את הפעילות המרשימה של קהילת המתנדבים והעורכים בישראל שהיא ללא ספק מקור גאווה לכל התנועה הבינלאומית שלנו. אני מודה לכל הכותבים בוויקיפדיה העברית שתרמו למאגר הידע העצום הזה, וכמובן, לכל אחד מהקוראים. בשבילכם יצרנו את ויקיפדיה".