רכישתה של וייז בידי גוגל עוררה רעש גדול. לא רק בישראל, אלא בעולם כולו. הרכישה הזו, תמורת קצת פחות ממיליארד דולרים, נבדקת כעת היטב.

זה התחיל עם חקירה של ועדת הסחר הפדרלית (FTC) בארצות הברית. זה ממשיך כעת בבדיקה מקיפה גם בבריטניה. המשרד לסחר הוגן (OFT) הקים וועדה לבחינת רכישה. מטרתה לבדוק האם היא מעניקה לגוגל מונופול בתחום, לפי ההגדרות בממלכה.

גוגל אמנם התחילה כבר לבדוק את השילוב של וייז במפות שלה, באופן נסיוני, אך היא תצטרך את אישור שתי הועדות כדי שתוכל להשתמש ברכישה שלה באופן מלא. ה-OFT בוחן האם בעקבות רכישת וייז תגיע גוגל לנתח שוק שגדול מ-25% באנגליה, או להכנסות שגבוהות מ-70 מליון פאונד. אם זה מה שהיא תמצא, היא תוכל לכפות שינויים בעסקה. כך למשל תצטרך גוגל, כדי שיוכלו להשתמש בוייז בלונדון ובשאר ערי אנגליה, לצמצמם את האחזקה שלה בחברה הישראלית.

הוועדה אישרה שהיא כבר העבירה לגוגל מספר שאלות בקשר לרכישה. דוברה אף ציין שהיא הוציאה 'הזמנה להערות': במשך 40 יום יוכל כל מי שיש לו אינטרס בעניין, חברה וגם אדם פרטי, להופיע בפניה ולחוות את דעתו.

גופי המסחר במדינות אלו התחיל בבדיקה בעקבות לחץ ציבורי. ארגונים לשמירה על זכויות הציבור טענו כי מנכ"ל וייז, נועם ברדין, אמר ב-2012 כי וייז "היא המתחרה ההגיונית היחידה לגוגל בנוגע למידע המתייחס לתנועה בזמן אמת". אם כך, נטען, נוצר כאן מונופול.